Comunicat de la reunió n. 256 de la CETarraconense

Els dies 17, 18 i 19 de juliol de 2024 ha tingut lloc la reunió n. 256 de la Conferència Episcopal Tarraconense (CET), a la Residència de la Immaculada de Prats i Sansor (Lleida).

El darrer dia, jornada de convivència, s’hi va afegir Mons. Josep-Lluís Serrano Pentinat, bisbe coadjutor electe d’Urgell, que va ser felicitat cordialment per l’encàrrec que l’Església, a través del papa Francesc, li ha confiat.

1.- A la reunió es van tractar diversos aspectes del treball dels Secretariats i Comissions que estan constituïts a la CET. Es va continuar la reflexió, iniciada a la reunió anterior, sobre la possibilitat de realitzar un curs propedèutic unificat per als seminaristes de les diòcesis amb seu a Catalunya, es tracta d’un primer any de discerniment de la vocació i d’introducció en l’espiritualitat i el tarannà del prevere diocesà; es va aprovar el Reglament de funcionament del Secretariat Interdiocesà d’Ensenyament de la Religió Catòlica (SIERC); en l’apartat de litúrgia, es va parlar dels passos a fer per a la reedició del Ritual del matrimoni; així mateix, també es va parlar de la marxa de la publicació de la memòria de l’acció pastoral de l’Església catòlica a les diòcesis amb seu a Catalunya corresponent a l’any 2023; i el seguiment de la constitució de la Taula de diàleg interconfessional, iniciativa conjunta amb representants de diverses confessions cristianes presents a casa nostra; i dels actes de la celebració dels 1.700 anys de la celebració del Concili de Nicea, previstos per al mes de maig de 2025.

2.- Es van reunir amb els bisbes:

El P. Bernat Juliol, prior del Monestir de Montserrat, per a concretar els aspectes de contingut i d’organització de la trobada del clergat de Catalunya, amb motiu del mil·lenari del Monestir de Montserrat, que es realitzarà el dimecres 30 d’octubre vinent.

La Sra. Anna Grau, presidenta del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans (MCEC); la seva vicepresidenta, la Sra. Queralt Campàs; el seu consiliari, Mn. Sergio Adán; i el Director general de la Fundació Pere Tarrés, el Sr. Josep Oriol Pujol, per compartir, en diàleg amb els bisbes, el moment actual de l’entitat i de les seves inquietuds pel que fa a l’educació en el lleure dels infants, adolescents i joves que participen en els centres federats, també en la dimensió de descobriment i acompanyament en la fe, així com de la formació dels monitors i monitores que els acompanyen.

Mn. Joan Àguila, director del Secretariat Interdiocesà de Catequesi (SIC) i el seu tresorer, Mn. Alberto Para, els quals van informar els bisbes sobre les activitats i els projectes que tenen en el camp catequètic, sobretot en l’edició dels catecismes i els materials catequètics que els acompanyen.

3.- Els bisbes van nomenar per un trienni Mn. Carlos Bosch Falgueras com a director del Secretariat Interdiocesà de Joventut (SIJ); i els membres catòlics de l’esmentada anteriorment Taula de diàleg interconfessional: Mons. Francesc Conesa Ferrer i la Sra. Montserrat Puigdellívol Manzano; i van donar el seu vistiplau perquè l’arquebisbe de Barcelona pugui nomenar el Sr. Xavier Nus Garrell com a president de la Coordinació Catalana de Colònies, Casals i Clubs d’Esplai.

Prats i Sansor, 25 de juliol de 2024