Clausura oficial del curs al Seminari Major Interdiocesà (SMI)

Dimecres dia 1 de juny a la seu del Seminari Major Interdiocesà de Barcelona va tenir lloc la clausura oficial de curs del Seminari Major Interdiocesà. Fou presidida per l’Arquebisbe de Tarragona, Mons. Jaume Pujol i per l’Arquebisbe Joan-Enric, Bisbe delegat per al Seminari Major Interdiocesà i hi van assistir els Bisbes de Solsona, Girona, Lleida, Vic i Tortosa així com els Rectors de Seminaris de les diferents Diòcesis que conformen el SMI entre ells, el Rector d’Urgell, Mn. Ignasi Navarri.

La clausura s’inicià amb una reunió dels Bisbes i Rectors on van avaluar conjuntament la marxa del curs 2015-2016 que ara arriba a la seva fi. Els Bisbes i Rectors reberen puntuals informacions per part del Rector del Seminari Major Interdiocesà, Mn. Nobert Miracle i del Vicerector, Mn. Jaume Casamitjana.

L’acte central de cloenda fou la celebració de l’Eucaristia a l’església del Seminari presidida per l’Arquebisbe de Tarragona, Mons. Jaume Pujol, i concelebrada pels Bisbes i Rectors de Seminari que conformen el SMI, amb la pregària de Vespres.

A la seva homilia Mons. Pujol animà els seminaristes en la recta final de curs, època de nervis pels exàmens, i els recordà com la formació d’un seminarista no és només acadèmica sinó fonamentalment espiritual, pastoral i humana. Els exhortà a viure amb intensitat el temps que se’ls prepara d’estiu aprofitant per aprofundir en l’estudi i en les tasques pastorals encomanades a les parròquies.

Un sopar de germanor amb tots els seminaristes acompanyats pels seus respectius Bisbes i Rectors clogué la jornada festiva.