Celebració de la festa de Sant Cristòfol a la diòcesi

El diumenge 9 de juliol es va celebrar a la diòcesi d’Urgell la tradicional festa de Sant Cristòfol, patró dels conductors i xòfers, amb les benediccions dels vehicles a moltes de les parròquies. Coincidint amb la Jornada de responsabilitat en el trànsit , enguany amb el lema “Lloat sigueu, Senyor, també pels mitjans de transport” i que demanava poder arribar a la xifra de “zero accidents”.

A La Seu d’Urgell, les activitats van començar el dissabte a la tarda al passeig Joan Brudieu, amb un espectacle sobre mecànica; i el diumenge, a dos quarts de nou del matí s’inicià una concentració de vehicles clàssics i de motos. A les 12 del migdia, a la Catedral de Santa Maria, Mn. Xavier Parés va presidir la celebració litúrgica en honor al sant, que va aplegar un gran nombre de fidels i molts membres del col.lectiu de conductors i mecànics. Es va fer un record dels companys difunts i es va cloure amb la benedicció dels clauers. En acabar, es va dur a terme la benedicció dels vehicles, molts d’ells engalanats, (cotxes, bicicletes, camions…) al passeig Joan Brudieu.

Fotos de La Seu d’Urgell (RàdioSeu)

Aquest és el dia per recordar que a més de confiar en el sant també cal tenir una conducció prudent i assenyada i respectar les normes de circulació, i així evitar tants accidents de trànsit en les nostres carreteres, com ens recordaven els Bisbes en la darrera Jornada de responsabilitat en el trànsit.

Al Principat d’Andorra, uns 300 vehicles van participar en la benedicció a Andorra la Vella, que va celebrar l’Arxiprest de les Valls, Mn. Ramon Sàrries: vehicles particulars, del comú, de la Policia, d’autoescoles… També es va celebrar la festa amb molta participació, nalgrat la pluja a La Massana, a Anyòs i a Sant Julià de Lòria, on es va regalar un clauer als participants.

Fotos de Sant Julià de Lòria

A Ponts es van aplegar uns dos cents vehicles a la benedicció que al migdia es van presents a l’Avinguda Sant Cristòfol. Els vehicles, molt engalanats, també han dut a terme el costum dels tres tombs fent sonar els claxons. Tots els conductors van rebre petit record de la diada, enguany un semàfor fet artesanalment. Abans de començar la benedicció es va tenir un record per la nena de quatre anys que va morir en accident de trànsit al terme d’Oliola al costat mateix de Ponts, el dissabte, amb un sentiment de solidaritat a la família i els accidentats.

Els diners recollits han estat destinats als projectes i activitats de la Càritas Parroquial de Ponts, que també ajuda a altres poblacions de l’entorn.

Es van fer també celebracions a moltes altres esglésies, petites i grans, en les que els rectors van obsequiar els participants en la benedicció d’un clauer o un petit obsequi en memòria de la diada.
Fotos de Ponts