Càritas d’Urgell ha incrementat les atencions en un 14%

S’ha fet una major acció social a través de la venda de productes solidaris i de projectes d’inserció laboral

Caritas d’Urgell ha celebrat aquest matí la seva Assemblea anual a Sort, a la que hi han assistit la major part dels seus voluntaris, els directors de les entitats, repartides arreu de la Diòcesi, i la direcció executiva de la entitat.

La trobada ha estat presidida pel Bisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, que ha posat de relleu el paper de Caritas en la gestió de la crisi econòmica que s’està vivint i l’esforç de l’equip directiu i dels voluntaris per a fer realitat el seus objectius: “donar autèntic suport a les persones que el necessiten”.

Per la seva banda, Josep Casanova, Director voluntari de Caritas Diocesana, ha explicat la tasca de l’entitat en aquest darrers any, que ha posat èmfasi en la acció d’àmbit parroquial, en l’àmbit social i en l’àmbit de la comunicació i la participació. L’objectiu segons Casanova és “fer una parròquia acollidora i solidaria que sigui capaç de donar resposta als reptes que ens imposa la conjuntura econòmica actual” i de transmetre valors ètics que ens ajudin en aquesta crisi, que també és de valors”.

Caritas Urgell, amb implantació a la Seu d’Urgell, Agramunt, Artesa de Segre, Balaguer, Bellvís, Guissona, Linyola, Ponts, Puigcerdà, Sort, Tremp i Vielha, ha incrementat les seves atencions en un 14% en l’any 2008, en resposta a la crisi que ja es començava a perfilar aleshores. El perfil de les persones que venen a Caritas està canviant: tot i que predominen les persones immigrants, està augmentat el nombre de usuaris autòctons i sobretot, homes.
Caritas Urgell gestiona tres programes diferents amb l’objectiu de cercar la inserció laboral de les persones que han quedat al marge del mercat de treball per diverses raons. Es tracta dels programes Amós, Activa’t i el programa de Microcrèdits. En aquest darrer cas, es fruit d’un conveni amb La Caixa per al finançament de microcrèdits que permitin a les persones en situació d’exclusió financera, crear la seva pròpia empresa.
També avui, s’ha presentat al llarg de l’assemblea la creació d’un nou centre social a Balaguer, un espai que reunificarà tots els serveis de Caritas a la ciutat i que estarà situat en l’antic convent franciscà de Sant Domènec. Es durà a terme al llarg dels propers mesos.
Mn. Jaume Mayoral, Delegat Episcopal per Caritas ha resumit el paper de Caritas en el darrer any i en els propers mesos: “en aquesta crisi de valors econòmics i dels grans sistemes de finances, ens cal tornar a recuperar el missatge de la generotitat, de compromís, de solidaritat que desde la Doctrina social dels l’Església sempre ha defensat i proclamat”.
Aquesta ha estat la primera vegada que l’Assemblea anual s’ha celebrat a Sort, tot coincidint el inici de la tasca de Caritas en aquesta parròquia fa uns mesos.
assembela_caritas_2009_023assembela_caritas_2009_013