Assemblea diocesana de Mans Unides a Balaguer

Dissabte 27 de gener a la casa d’espiritualitat del St. Crist de Balaguer va tenir lloc l’Assemblea diocesana de Mans Unides del Bisbat d’Urgell que fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i la Delegada, Sra. Teresa Cabanas, i amb la presència del Consiliari diocesà, Mn. Lluís Eduard Salinas.

A la reunió es va revisar la 58ª Campanya de Mans Unides de l’any passat 2017, on Mans Unides d’Urgell va col·laborar amb 3 projectes des de la Diòcesi: un projecte per a impulsar un programa de protecció dels drets humans de joves beduïns a Israel; un projecte de desenvolupament a Panamà, basat en l’enfortiment productiu i de comercialització de productes indígenas; i un altre a Malawi (Àfrica) per ampliar una escola d’educació secundària.

L’Assemblea va aprovar el projecte principal que s’assumirà des de Mans Unides d’Urgell per a la Campanya de 2018. En concret será un projecte de millora de les infraestructures d’una escola primària a Uganda (Àfrica), l’escola “Primària St. Bruno Butema”, un projecte valorat en 71.564 euros del qual es beneficiaran 406 persones directament i 2.030 indirectament. També s’assumirà un projecte d’ajuda a l’Índia.

La Campanya 2018 de Mans Unides té com a lema “Comparteix el que importa” indicant que compartir el que importa implica prendre consciència i acceptar la pròpia responsabilitat i no conformar-nos a dir “un altre ja ho farà”. L’Assemblea va cloure amb la celebració de l’Eucaristia i un dinar de germanor.