Aplec de Sant Pere de Ponts

El dia 1 de maig va tenir lloc l’Aplec de Sant Pere de Ponts. Una Diada que van organitzar els “Amics de Sant Pere de Ponts” que cuiden d’aquest espai tant estimat pels pontsicans, també hi van col·laborar diferents entitats pontsicanes, entre elles la Parròquia. A primera hora del mati el Centre Excursionista Pontsicà va organitzar una Caminada popular fins a Sant Pere i va recollir aliments i donatius per a Càritas Parroquial, entre els participants. Com marca la tradició la campana Maria de la Col·legiata va tocar el repic que va avisar de la celebració de la Missa, enguany presidida per Mn. Bonifaci Fortuny, i amb l’assistència de l’Alcaldessa i altres membres de l’Ajuntament, així com molts fidels. Mn. Fortuny va tenir un record pels difunts del darrer any, especialment, pels membres difunts de l’Associació “Amics de Sant Pere”. La missa va ser cantada per la Coral Pontsicana i al final els fidels que omplien l’església van cantar els Goigs de Sant Pere de Ponts, per demanar la seva protecció i la seva ajuda.

Tot seguit va tenir lloc un petit concert que van dur a terme l’orquestra “Dissonants” de l’Escola Municipal de Música. que van ser molt aplaudits pels assistents. Una Diada que va continuar amb un dinar popular que les famílies van fer per la zona propera a l’església i a les restes del Castell de Ponts. A la tarda va tenir lloc un espectacle per als més petits i durant tot el dia es va poder visitar un petit museu annex a l’església.