Albesa fa memòria dels dos fills beats màrtirs i dedica un altar a la M. de Déu de Montserrat

Amb joia emocionada, Albesa va celebrar el diumenge IV de Quaresma amb la benedicció de dues imatges dels dos beats màrtirs fills del poble: el Germà claretià Eusebi Codina de 21 anys i el P. claretià Xavier Morell, prevere missioner de 25 anys, màrtirs en la persecució religiosa de 1936-39 l’un al Seminari claretià de Barbastre i l’altre, també religiós Missioner de l’Immaculat Cor de Maria, afusellat al cementiri de Lleida.

La festa fou presidida per l’Arquebisbe d’Urgell Joan-Enric Vives, acompanyat pel Rector Mn. Jerrick Banzuela i els altres membres de l’equip sacerdotal el P. Francisco Angulo i el diaca Mn. Antoni Baldomà. També hi va ser present el P. Dionisio Paskalis, de la Comunitat Claretiana de Lleida, el diaca Mn. Plàcid Burgès, i dos seminaristes d’Urgell.

Hi van ser presents l’Alcalde d’Albesa Il.lm. Sr. Antoni Balasch, el Consell Pastoral Parroquial i les famílies dels dos beats màrtirs Codina i Morell, així com els infants de catequesi i molts feligresos del poble. La Coral del poble va acompanyar els cants de l’assemblea, en el diumenge Laetare.

L’Arquebisbe destacà a l’homilia l’amor immens de Déu, que ens ha enviat el seu Fill Jesucrist, que va donar la seva vida per amor i destruí el pecat i la mort. Ell, que és ric en l’amor, per pura gràcia, ens ha salvat i redimit, i fou Ell qui donà el coratge als joves beats màrtirs davant la persecució i la mort violenta. Ells pregaren per tots, també pels seus perseguidors, i ara són intercessors nostres i models de valentia, de reconciliació i de pau.

Van ser beneïdes les seves dues imatges i se’ls va fer una ofrena floral, amb participació del nois i noies de la Catequesi parroquial i de l’actual Alcalde i l’anterior Alcaldessa.

Al final de la missa van ser beneïts un altar i una imatge de la Mare de Déu de Montserrat, preparats per dues famílies d’Albesa i altres donants de tot el poble. L’Arquebisbe Joan-Enric va destacar la devoció d’Albesa per Montserrat i que aquest any i el que ve celebrarem festivament el mil.lenari de l’Abadia benedictina de Montserrat, Santuari de Maria i fogar d’espiritualitat i cultura a Catalunya. Amb el cant joiós i vibrant del Virolai es clogué aquests bella celebració.

Posteriorment van retrobar-se en un dinar de germanor el Consell Pastoral en ple, amb l’Arquebisbe i l’Alcalde.