Admissió als Ordes Sagrats de 2 seminaristes d’Urgell

img_2239

Dissabte 2 d’octubre, durant l’Eucaristia vespertina presidida per Mons. Joan Enric Vives a l’església parroquial de Sant Esteve d’Andorra la Vella, van ser admesos públicament com a candidats al Diaconat i al Presbiterat Alfons Velásquez i Emili Villegas, seminaristes del Bisbat d’Urgell en l’etapa final d’estudis al Seminari Interdiocesà de Barcelona, fills respectivament de Bogotà (Colòmbia) i d’Andorra la Vella. Concelebraren amb l’Arquebisbe, a més de l’Arxiprest Mn. Ramon Sàrries i el Rector del Seminari Diocesà Mn. Ignasi Navarri, Mn. Joan Pujol, Vicari General, Mn. Blai Fortuny, Mn. Josep M. Solé, Mn. Joan Pau Esteban i Mn. Cinto Busquet.

Comentant la paràbola dels vinyaters infidels (Mt 21,33-43) de l’Evangeli proclamat, l’Arquebisbe d’Urgell encoratjà els futurs preveres recordant-los la seva identitat de “servents enviats pel Senyor”, tot parafrasejant les paraules de Benet XVI en el dia de la seva elecció com a Papa el 19 d’abril 2005, en què es definí com “un humil servidor en la vinya del Senyor”. Tot subratllant-los la seva condició de “cridats i enviats”, els exhortà a ser humils i zelants com Santa Teresa del Nen Jesús, de la qual s’esqueia la festa litúrgica aquell dia: “Que pugueu repetir sincerament les seves paraules «En el cor de l’Església, la meva mare, jo seré l’Amor», i a través de la vostra entrega absoluta i la vostra confiança plena en el Senyor, esdevingueu veritables apòstols, enviats per Jesús a anunciar el seu Evangeli i a ser portadors de la seva presència”.

A la conclusió de l’Eucaristia, els dos candidats als Ordes Sagrats agraïren tot el suport rebut als preveres que els han acompanyat en el procés de discerniment vocacional i a les respectives comunitats parroquials que els han sostingut en el llarg procés formatiu.

028031037041049img_2210img_2268