956 seminaristes majors cursen estudis als seminaris diocesans

L’Església celebra el 19 de març, solemnitat de sant Josep, el Dia del Seminari. A les comunitats autònomes en les quals no és festiu, se celebra el diumenge més proper. En aquest cas, el 17 de març. “Pare, envieu-nos pastors”, és el lema que es proposa per aquest any.

Al voltant d’aquestes dates, la Subcomissió Episcopal per als Seminaris de la Conferència Episcopal Espanyola fa públiques les dades del nombre de seminaristes que cursen estudis als seminaris majors diocesans, que recopila l’Oficina de Transparència. El curs 2023-2024, 143 joves han estat cridats a la vocació sacerdotal i han ingressat als seminaris espanyols. Amb ells, el nombre de seminaristes és de 956. A més, l’Església a Espanya compta amb 79 nous sacerdots, ordenats durant l’any 2023.

Dades de seminaristes majors
Curs 2023-2024

• Seminaristes: 956
• Ingressos: 143
• Ordenats: 79

Curs 2022-2023

• Seminaristes: 974
• Ingressos: 172
• Ordenats: 97

La vida com a vocació

L’Església és conscient de la dificultat per al jove d’avui, que viu immers en una societat marcada per la secularització, de discernir davant del compromís de vida sacerdotal. Per això, i malgrat el descens, valora que 143 joves hagin respost amb un sí a la crida del Senyor per a preparar-se a viure la seva vocació al sacerdoci.

La Conferència Episcopal Espanyola, a través del Servei de Pastoral Vocacional, vol continuar impulsant la dimensió vocacional de l’home en la societat actual. De fet, ja s’estan donant els primers passos per a la celebració d’un Congrés Nacional de Vocacions el febrer de 2025 amb l’objectiu de sensibilitzar tota l’Església i la societat sobre la vida entesa com a vocació.