56è Consell Diocesà i Assemblea de Càritas d’Urgell a Balaguer

El passat dissabte 6 d’abril es va celebrar la reunió ordinària del Consell Diocesà de Càritas d’Urgell i a continuació l’Assemblea diocesana, al Santuari del Sant Crist de Balaguer. La sessió, presidida per l’arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, i el Director Josep Casanova, va comptar amb l’assistència de 31 persones, entre elles 16 membres del Consell diocesà i 15 persones assistents a l’assemblea de Càritas celebrada posteriorment .

Durant la reunió, es van presentar i aprovar les memòries d’activitats i econòmiques corresponents a l’any 2023 tant de Càritas d’Urgell com del Grup Grapats. Primerament, Marta Fortuny, Coordinadora de Càritas diocesana d’Urgell, va presentar la memòria interna de l’entitat corresponent a l’any 2023. En la seva exposició, va destacar la inversió global de 2.041.413 €. Durant el 2023 s’ha ajudat a 1.055 llars i 2.454 persones beneficiàries. Amb presència a 58 poblacions i cinc centres d’activitats, Càritas al bisbat d’Urgell va promoure projectes socials i sosté 54 llocs de treball, 14 a Càritas i 40 al Grup Grapats. Amb el suport de 213 voluntaris, 203 donants i 211 entitats col·laboradores, Càritas es fa camí com un far de llum enmig de les dificultats, demostrant que la solidaritat és clau per a la comunitat.

Tot seguit Josep Casanova, director voluntari de Càritas, va presentar la Memòria Econòmica del 2023, que va ser aprovada per assentiment unànime de tots els membres. En un segon moment el Sr. Casanova també va presentar la memòria d’activitats i econòmica del Grup Grapats, tant de Nougrapats empresa d’Inserció com del CET Grapats. Del Grup Grapats es va destacar l’evolució des de 2020 fins al 2023 , passant d’uns ingressos de 420.604,84 € a 1.140.446,45 €.

Al llarg del Consell, els representants de les Càritas Parroquials que van assistir-hi, van poder plantejar les seves preguntes als responsables diocesans, en un ric i participat diàleg entre tots els presents, destacant la necessitat d’abordar la situació de les persones nouvingudes als nostres pobles i els emigrants.

D’altra banda, dues petites modificacions dels Estatuts de Càritas Diocesana d’Urgell van ser aprovades en l’assemblea Diocesana 2023, per assentiment, consolidant així un marc renovat per a la gestió i la missió de l’organització en el futur.

L’assemblea va finalitzar amb una Eucaristia i un dinar compartit entre els assistents, que van gaudir d’un agradable ambient de convivència i col·laboració.

Per a més informació sobre Càritas diocesana d’Urgell, podeu posar-vos en contacte amb l’organització a través de la seva pàgina web o de les xarxes socials.