55è. Consell Diocesà de Càritas a Balaguer

Balaguer, 18 de novembre de 2023 – En una jornada plena de reflexions i treball, el Centre Sant Domènec de Càritas a Balaguer ha estat l’escenari de la 55ª  sessió del Consell Diocesà de Càritas d’Urgell.

L’esdeveniment, presidit per l’arquebisbe Joan-Enric Vives i el Director Josep Casanova, ha comptat amb l’assistència de 20 persones, membres del Consell diocesà i caps de centres de l’entitat. La sessió ha començat amb una pregària i salutació. Els participants, compromesos amb la causa de Càritas, han revisat i aprovat l’acta anterior, del 15 d’abril de 2023.

El seguiment de les activitats i comptes tant de Càritas d’Urgell com del Grup Grapats, explicats per la Coordinadora General, Marta Fortuny i el director diocesà, Josep Casanova, han ocupat una part fonamental de la Jornada. Durant les explicacions, els membres han compartit experiències, avaluat projectes i analitzat les finances, reafirmant el seu compromís amb la transparència i l’eficàcia en la gestió dels recursos.

Un dels moments més destacats ha estat la presentació de la campanya de Nadal per part de Mn. Jaume Mayoral, on s’han aportat estratègies per dur a terme accions solidàries durant el temps d’Advent i el Nadal d’aquest 2023, a totes les parròquies del Bisbat d’Urgell. S’ha subratllat amb força la importància d’unir els missatges que Càritas llança a la societat durant aquest període de temps i en properes campanyes.

En l’últim punt de l’ordre del dia, la modificació dels Estatuts de Càritas diocesana d’Urgell, els membres del Consell han deliberat sobre unes petites modificacions que han estat aprovades per unanimitat i que s’aportaran a l’Assemblea diocesana de Càritas.

Ha finalitzat el Consell diocesà a les 14 hores, amb un dinar compartit.

És d’agrair a tots els participants el seu compromís i contribució a Càritas, que sens dubte reforça el nostre propòsit comú.