50 anys del temple parroquial remodelat i festa de St. Esteve a Andorra la Vella

img_0816El dia 26 de desembre de 2012, festa de St. Esteve protomàrtir, la parròquia de St. Esteve d’Andorra la Vella (Principat d’Andorra) va celebrar amb tota solemnitat el 50è aniversari de la remodelació del temple parroquial, coincidint amb la festa del seu sant Patró. Una remodelació que transformava la petita església romànica i l’ampliava transversalment amb una nova església, ben decorada i bella per a la capital del Principat. Fou beneït per Mons. Ramon Iglesias Navarri i havia estat duta a terme pel llavors Rector Mn. Lluís Pujol –traspassat- i els qui hi van poder assistir ara, el llavors Cònsol Sr. Molné, amb el constructor que l’edificà Sr. Cervós.

L’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives, va presidir una solemne Eucaristia que fou concelebrada pel Rector de la parròquia d’Andorra la Vella i Arxiprest de les Valls d’Andorra, Mn. Ramon Sàrries; pel Representant personal del Copríncep Episcopal i Vicari General de la Diòcesi, Mn. Josep M. Mauri; pel Vicari Episcopal Mn. Antoni Elvira; per tots els sacerdots diocesans i religiosos que exerceixen el seu ministeri al Principat d’Andorra i per molts dels preveres que van servir i col·laborar pastoralment a la parròquia de St. Esteve d’Andorra la Vella. Mn. Emili Villegas, fill de la parròquia d’Andorra la Vella i ordenat ben recentment de diaca, també hi va participar.

Un gran grup de fidels omplí el temple parroquial de St. Esteve i participà activament en la celebració eucarística que va comptar amb la presència de l’Hble. Sra. Maria Rosa Ferrer, Cònsol major de la parròquia i de l’Hble. Sr. Jordi Ramon Minguillon, Cònsol menor, entre altres Autoritats.

A la seva homilia, Mons. Vives animà el poble fidel a viure amb intensitat l’octava de Nadal que l’Església celebra com si fos un mateix dia i exhortà a fer present el do de l’alegria, el do de l’esperança i el do de l’amor que el Naixement de l’Infant Jesús a Betlem porta, tot posant esperança i alegria allà on no n’hi hagi. L’Arquebisbe d’Urgell també glossà la figura de Sant Esteve, el primer dels màrtirs que mostra com el seguiment de l’Infant Jesús implica pels qui són creients una donació i entrega fins a donar la pròpia vida.

Tot recordant els màrtirs valents dels nostres temps, Mons. Vives envià una salutació i un record fet de comunió i solidaritat a Mons. Pere Casaldàliga, bisbe emèrit de Sâo Félix do Araguaia, al Mato Grosso del Brasil i català universal, que ha de romandre amagat als seus 85 anys per causa de les seves valentes i compromeses denúncies de les arbitrarietats amb què són tractats els indígenes i pel seu posicionament a favor del retorn de les terres indígenes Marâiwatsédé als indígenes Xavantes, i li envià el suport dels Bisbes de Catalunya, dels quals és Secretari i portaveu Mons. Vives.

També l’Arquebisbe féu memòria agraïda dels 50 anys de la remodelació del temple parroquial de St. Esteve tot agraint els qui ho feren possible en aquell moment. I aportà el record de com St. Francesc d’Assís rebé la missió de Jesús de reparar la seva Església. Per Mons. Vives aquest reparar l’Església s’ha de traduir en els nostres dies per reevangelitzar, tornar a anunciar sense pors ni mandres l’Evangeli salvador de Jesús a tots, sempre unit a aquell ideal franciscà de sembrar Pau i Bé.

Finalment, el Copríncep episcopal afirmà que també cal audàcia per a modernitzar el país d’Andorra, i fer-ne un país fratern, just i solidari, i posar-lo en el lloc que internacionalment li pertoca, sense complexos d’inferioritat ni tampoc amb prepotència o absurda superioritat.

En finalitzar l’Eucaristia, Mn. Ramon Sàrries, Rector de la Parròquia adreçà unes paraules als presents, tot agraint ben especialment la pregària i escalf de la comunitat parroquial de fidels que com a pedres vives donen vida a la parròquia. Posteriorment els fidels van venerar una relíquia de St. Esteve que es conserva a la parròquia mentre es cantaren els goigs en honor del Sant Patró amb música del Mestre Mn. J. Maideu.

L’Eucaristia fou solemnitzada pel Cor dels Petits Cantors Lliures d’Andorra encapçalats per la seva directora, Sra. Catherine Metayer, i acompanyats a l’orgue per Mn. Jordi Miquel. El Copríncep Episcopal agraí el seu ajut per solemnitzar la celebració eucarística i volgué fer un reconeixement públic del seu treball continuat a l’hora de promoure el cant litúrgic i religiós dins el repertori habitual del Cor.

img_0818img_0824img_6064

img_6061img_6067