50 anys del temple de Sta. Maria Magdalena de La Seu

L’Arquebisbe Joan-Enric va presidir el diumenge 1 de maig la missa de cloenda de les celebracions del 50è. aniversari de la construcció del temple de Santa Maria Magdalena (Parròquia de St.Ot), situat al barri del mateix nom de La Seu d’Urgell. La celebració fou concelebrada per l’actual encarregat de l’església, Mn. Jordi Miquel, i l’anterior encarregat, Mn. Agustí Brescó, actualment jubilat, i fou solemnitzada pels cants de la coral “Veus del Pirineu”, que més tard, a la tarda, oferí al barri un concert de celebració.

La festa començà a les 12 del migdia amb la Missa d’acció de gràcies pel 50è. aniversari, i després es lliuraren els premis del Concurs de Dibuixos que s’ha dut a terme amb motiu d’aquests 50 anys de la inauguració del temple. Després de dinar, a les 6 de la tarda, la celebració es completà amb una xocolatada i jocs per als infants assistents i el concert coral.

A l’inici de la missa fou llegit un escrit d’una feligresa, i l’Arquebisbe va remarcar a l’homilia, que l’alegria de la Pasqua ens ha de conduir a ser-ne testimonis, amb la gràcia de l’Esperit. Testimonis d’amor i d’obediència a Déu abans que els homes.
Aquesta característica església fou construïda gràcies a l’empenta de Mn. Antoni Naudí (1916-1979) i la decisióde Mons. Ramon Iglesias Navarri, en un context de creixement de la ciutat de La Seu d’Urgell. La manca d’habitatges assequibles per a les famílies va portar Mn. Naudí i una Comissió per a l’habitatge a La Seu, a emprendre la promoció de construcció d‘habitatges a la zona, coneguda ara com a barri de Santa Magdalena, que constituí tot un nou barri, juntament amb el nou temple que es bastí en el mateix indret.

Primer es van construir 162 habitatges el 1960. El 1964 es van iniciar les obres del temple de Sta. Magdalena.L’any 1970, Mons. Ramon Malla, aleshores Bisbe Administrador Apostòlic de la Diòcesi d’Urgell i Bisbe de Lleida, va dedicar el nou temple dins la Parròquia de St. Ot. Mons. Malla era fill de La Seu d’Urgell i havia estat Vicari general d’Urgell amb Mons. Iglesias.

El temple és una de les mostres d’arquitectura religiosa contemporània de Catalunya, obra de l’arquitecte de Vilafranca del Penedès Sr. Josep Brugal Fortuny, que ja havia fet algunes altres obres emblemàtiques, com l’ampliació de l’església parroquial de Sant Esteve d’Andorra la Vella entre els anys 1959 i 1962, i que a Santa Magdalena va dur a terme un disseny arquitectònic innovador i característic del seu estil de projectes.