40 anys del Cor Parroquial d’Agramunt

Diumenge dia 7 d’abril a Santa Maria d’Agramunt va tenir lloc la joiosa celebració dels 40 anys del Cor Parroquial d’Agramunt, fundat per Mn. Manuel Pal, i que ha mantingut la seva continuïtat al llarg d’aquests anys acompanyant tots els moments importants de la Comunitat Parroquial d’Agramunt, i l’acompanyament del cant litúrgic de cada diumenge. Mn. Pal va ser Rector d’Agramunt des de 1979 fins al 1985. Tots els cantaires amb la seva actual Directora Roser Feixa van agrair la tasca de Mn. Pal en la fundació del Cor Parroquial i en la vida del poble d’Agramunt. Ell va dur endavant la iniciativa de posar a l’absis l’escultura de talla de fusta de la Mare de Déu Assumpta que presideix l’altar major i que va ser iniciativa de Mn. Pal, una escultura de 2,50m. de fusta de cedre americà, feta per l’artista targarí Antoni Boleda.

Hi van assistir l’Arquebisbe d’Urgell que va presidir l’Eucaristia i el Rector Mn. Jaume Mayoral, amb  el Gmà. Joaquim Cifuentes, i s’hi va fer present la Corporació Municipal de la vila, amb l’Alcaldessa al davant, la Il·lma. Sra. Sílvia Fernàndez i Tarragona. A l’inici de l’Eucaristia ella va agrair la tasca del Cor durant tants anys, i va oferir-los un obsequi significatiu. Posteriorment va poder participar també al dinar de germanor.

L’Arquebisbe va invitar a donar gràcies a Déu per aquest servei que fa vibrar la Comunitat i l’ajuda a pregar doblement, amb el cant. I va citar Sant Agustí que recomanava “cantar i caminar” a la vida, amb fe i molta alegria. L’Arquebisbe invità a celebrar el diumenge pasqual de la Misericòrdia, i a ser creients i no pas incrèduls o desconfiats, valorant que la fe ens ha d’acompanyar en tots els anys del viure a la terra. Els dubtes encara ajuden a creure millor, perquè purifiquen la fe i la fan més despullada i valuosa. Fe que ha ser confiança i testimoniatge de la Resurrecció.

Un dinar de germanor va cloure la Jornada amb cants i joia abundoses.