34è. Pelegrinatge a Lourdes de la Diòcesi d’Urgell

dsc04741

L’Hospitalitat diocesana de la Mare de Déu de Lourdes del Bisbat d’Urgell ha peregrinat al Santuari de Lourdes, del 28 al 31 de maig de 2012. Aquest ha estat el 34è. pelegrinatge de la Diòcesi d´Urgell.
Hi han pres part uns 600 pelegrins provinents de tots els indrets del Bisbat d’Urgell i un petit grup del veí Bisbat de Solsona. D’entre els participants hi havia prop d´un centenar de malalts, 95 infermeres i 35 camillers. El Sr. Arquebisbe, acompanyat d´una dotzena de sacerdots de la Diòcesi, ha presidit les principals celebracions del pelegrinatge.

La Pastoral del Santuari de Lourdes, després d’haver celebrat el gran Any Jubilar de l´any 2008, ha volgut que al llarg d’aquests darrers tres anys s’ajudés els més de 6 milions de pelegrins que cada any arriben a Lourdes, a viure amb més intensitat la pregària personal i comunitària, tot seguint l’exemple de Sta. Bernadeta. Enguany s´ha proposat seguir i imitar Sta. Bernadeta resant el sant Rosari.

El Sr. Arquebisbe, en la celebració penitencial, i a partir del text de la confessió de l’Apòstol Pere: “Senyor, Vós ho sabeu tot, ja ho sabeu que us estimo”, exhortà els pelegrins a viure l´Amor a Déu, com el van viure la Verge Maria i Sta. Bernadeta. I al llarg del pelegrinatge, animà els pelegrins a imitar Sta. Bernadeta tot seguint el seu exemple de pregària confiada en Déu i en la Santíssima Verge, en tots els moments de la vida, en els moments de felicitat i en els moments d’adversitat. Enguany, seguint el lema pastoral del Santuari, el Sr. Arquebisbe va insistir en la riquesa del res del sant rosari. “Una pregària accessible a tots: grans i petits, clergues i laics, cultes i poc instruïts”, com diu el Papa Benet XVI.

La participació a les celebracions del Santuari de Lourdes, esdevé, any rere any, un moment fort de pregària i de vivència eclesial. Els malalts participen amb gran devoció a l’Eucaristia i reben amb una profunda fe la benedicció amb el Santíssim Sagrament. Amb gran fervor els fidels preguen Maria durant el res del sant Rosari amb les torxes enceses. La Missa Internacional, celebrada a la Basílica de St. Pius Xè, ajudà tots els pelegrins a viure la Unitat i la Catolicitat de l’Església, estesa d´Orient a Occident.

Amb gran il·lusió, l’Hospitalitat del Bisbat d’Urgell ja pensa a participar al pelegrinatge del proper any 2013, previst per als dies 27 – 30 de maig.

dsc04711dsc04721dsc04795dsc04837dsc04859dsc04870dsc04910dsc04941