33è. Pelegrinatge de la Diòcesi d’Urgell a Lourdes

lourdes_1L´Hospitalitat diocesana de la Mare de Déu de Lourdes del Bisbat d´Urgell ha pelegrinat al Santuari de Lourdes, dels dies 30 de maig al 2 de juny de 2011, Aquest ha estat el 33è. pelegrinatge de la Diòcesi d´Urgell.

Hi han pres part uns 600 pelegrins provinents de tots els indrets del Bisbat d´Urgell i un petit grup dels Bisbats veíns de Solsona i de Lleida. D´entre els participants hi havia prop d´un centenar de malalts, 95 infermeres i 35 camillers. El Sr. Arquebisbe, acompanyat d´una dotzena de sacerdots de la diòcesi, ha presidit les principals celebracions del pelegrinatge.

La Pastoral del santuari de Lourdes, al llarg d´aquests tres anys preten ajudar i educar en la plegària, els més de 6 mil.lions de pelegrins que cada any arriben a Lourdes. D´aquesta manera i seguint l´exemple de Sta. Bernadeta, el Santuari poposa d´imitar la pregària de Sta. Bernadeta. Enguany hem reflexionat sobre la pregària del Parenostre.

El Sr. Arquebisbe, al llarg del pelegrinatge, exhortà els pelegrins a imitar Sta. Bernadeta tot seguint el seu exemple de pregària confiada en Déu i en la Santísima Verge, en tots els moments de la vida, en els moments de felicitat i en els moments d´adversitat. També enguany hem fet memoria del Beat Papa Joan Pau II, tot recordant el seu Amor per Maria i el missatge que ens va deixar en el seu darrer viatge Apostòlic fora de Roma i que fou precisament al santuari de Lourdes, l´agost de 2004.

La participació a les celebracions del Santuari de Lourdes, esdevé, any rere any, un moment fort de pregària i de vivència eclesial. Els malalts participen amb gran devoció a l’Eucaristia i reben amb una profunda fe la benedicció amb el Santíssim Sagrament, després de la joiosa processó. Amb gran amor els fidels preguen a Maria, al llarg de la processó de les torxes, amb el res del St. Rosari. La Missa Internacional, celebrada a la Basílica de St. Pius Xè, amb motiu de la festa de la solemnitat de l´Ascensió, ajudà tots els pelegrins a viure el sentit Catòlic i Universal de l´Església, estesa d´Orient a Occident.

Amb gran il.lusió, l´Hospitalitat del Bisbat d´Urgell es prepara per a participar al pelegrinatge del proper any 2012, previst per als dies 28 – 31 de maig.

lourdes_2lourdes_3lourdes_4