31è. Pelegrinatge de la Diòcesi d’Urgell a Lourdes

L´Hospitalitat diocesana de la Mare de Déu de Lourdes del Bisbat d´Urgell ha pelegrinat al Santuari de Lourdes, dels dies 1 al 4 de juny de 2009, Aquest ha estat el 31è. pelegrinatge de la Diòcesi d´Urgell.
Uns 650 pelegrins, més que els altres anys, provinents de tots els indrets del Bisbat, hi han pres part. D´entre els participants hi havia un gran grup de malalts, d´infermeres i de camillers. El Sr. Bisbe, acompanyat d´una dotzena de sacerdots de la diòcesi, ha presidit les principals celebracions del pelegrinatge.

Enguany, el lema pastoral del santuari de Lourdes, “El Camí de Bernadeta”, invitava a seguir el camí de santedat de Bernadeta. Un camí que vol ser una continuació de l´iniciat l´any passat amb la celebració del Gran Jubileu, amb motiu de la commemoració del 150è. aniversari de les aparicions de la Mare de Déu a Sta. Bernadeta.

El Sr. Bisbe, exhortà els pelegrins a imitar Bernadeta, a seguir el seu camí de santedat, a sentir, com Ella, un gran Amor per l´Eucaristia. Bernadeta desitjava ardentment rebre la primera Comunió. Tenia 14 anys i encara no l´havia rebuda.

La participació a les celebracions del Santuari de Lourdes, esdevé, any rere any, un moment fort de pregària i de vivència eclesial. Els malalts participen amb gran devoció a l’Eucaristia i reben amb una profunda fe la benedicció amb el Santíssim Sagrament, després de la joiosa processó. Amb gran amor els fidels preguen a Maria, al llarg de la processó de les torxes, amb el res del St. Rosari. La Missa Internacional, celebrada a la Basílica de St. Pius Xè, i enguany presidida pel Cardenal Philippe Barbarin, Arquebisbe de Lió, ajudà tots els pelegrins a viure el sentit Catòlic i Universal de l´Església, estesa d´Orient a Occident. Enguany, a les diverses celebracions, es tingué una intenció molt especial per les víctimes i els familiars del tràgic accident aeri del proppassat dia primer de juny, desaparegut a l’oceà Atlàntic.

Amb gran il.lusió, L´Hospitalitat del Bisbat d´Urgell es prepara per a participar al gran pelegrinatge del proper any 2010, previst per als dies 31 de maig al 3 de juny.