15 anys de Marxa a Montserrat

El proper cap de setmana, els joves de tot Catalunya faran la tradicional Marxa a Montserrat, que enguany compleix 15 anys. Aquesta és una de les activitats de preparació de l’Aplec de l’Esperit que es farà a La Seu d’Urgell el proper 19 de maig i que aplegarà més de 5000 joves catalans

L’itinerari de la Marxa a Montserrat comença a Agramunt i va fins a Montserrat, passant per Sant Ramon, Molí de Roda, Rubió, Maials i Can Massana. La marxa està organitzada pel moviment de joves cristians del Bisbat d’Urgell i celebra el seu quinzè aniversari. Els joves ja es preparen amb aquesta marxa des del divendres 12 a la tarda fins el diumenge 14, per la trobada de l’Aplec de l’Esperit centrat en el lema, Néixer de nou.

El proper 19 de maig de 2002 tindrà lloc a La Seu d’Urgell la VI edició de l’Aplec de l’Esperit. Aquest és un punt de trobada dels joves cristians de Catalunya, Balears i Andorra, convocat pel Secretariat Interdiocesà de Pastoral de Joventut, que preveu la participació de 5000 joves a partir dels 16 anys. L’Aplec de l’Esperit s’organitza cada tres anys i les edicions anteriors han tingut lloc a Manresa, Poblet, Lleida, Girona i Vilafranca del Penedès, cadascun amb un estil propi, sempre fidels a les arrels, però amb el comú denominador de crear un espai de festa i comunió, de presència pública i formació.

L’Aplec de l’Esperit de la Seu d’Urgell vol ser una cruïlla de camins, un lloc on la natura, la cultura i la terra, les tradicions i les persones facin possible un espai idoni per la reflexió pública dels Joves.
S’ocuparan un gran nombre d’espais públics i privats de la ciutat -com el Parc Olímpic del Segre-, i ja s’ha confirmat la col·laboració de diferents organismes públics i empreses privades per tal de fer possible el primer Aplec del mil·leni.

Un Aplec que preveu també la col·laboració de centenars de voluntaris

L’ Aplec de l’Esperit, és però, únicament un punt d’inflexió en el camí de preparació, treball i reflexió continua que ja s’han iniciat en els diferents grups de joves, siguin de moviments o de serveis diocesans, de comunitats religioses o integrants de parròquies. Un treball que continuarà també després de la Trobada a nivell personal.

Avui els delegats de joventut dels bisbats de Catalunya, les illes Balears i Andorra s’han trobat al col·legi dels jesuïtes de Sarrià de Barcelona per controlar el desenvolupament de l’execució del projecte. Demà dissabte la mateixa escola aplegarà el consell general de joventut, on estan representats els caps dels diferents moviments de joves que hi participen en l’Aplec de l’Esperit.