Els pelegrins d’Urgell arriben a Montserrat

p4220063

Una seixantena de pelegrins han arribat a peu el matí del diumenge dia 22 d’abril al Santuari de Montserrat dels que van començar divendres 20 a Agramunt el seu pelegrinatge, que enguany arriba a la 25ª edició. Després de descansar i trobar-se amb les famílies i altres acompanyants que van pujar per a la celebració festiva, a les 13:00 han celebrat una missa solemne a l’altar major de la Basílica de Montserrat,  amb la resta d’integrants d’aquest pelegrinatge i molts pelegrins que omplien la Basílica. Era la celebració dels 25 anys d’aquesta Marxa clàssica dels joves i grans de la Diòcesi d’Urgell a Montserrat. Finalment van ser més d’un centenar de persones les que es van aplegar per a participar en aquesta diada tan especial. L’Eucaristia fou presidida per l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, amb qui van concelebrar Mn. Ramon Solé Arxiprest de la Noguera, i Mn Cinto Busquet secretari, acompanyats pel recentment ordenat de diaca Mn. Alfons Velásquez de Balaguer.

p4220049p4220029p4220010p4220004p4220059p4220068p4220081p4220095120422-28
Els joves de diverses edats, i també els pelegrins més grans van caminar amb ganes per fer els 80 quilòmetres que separen Agramunt de Montserrat, ajudats d’un bon equip d’intendència, que subministra els menjars i el que necessitin els pelegrins, com les possibles cures necessàries per als caminants.
Al migdia un dinar els va aplegar en un gran taula festiva, amb els fills i néts dels caminants. I posteriorment, a la tarda van ser rebuts per l’Abat de Montserrat Rvm. P. Josep M. Soler, qui els va adreçar unes paraules d’ànims i va recomanar a tots de “fer el que Jesús ens digui”, tal com sempre ens recomana i ajuda la Mare de Déu. El Delegat diocesà de pastoral juvenil Sr. Lluís Plana va fer un resum d’aquests anys transcorreguts i de l’esperit d’aquest pelegrinatge a peu a Montserrat. Va prendre també la paraula l’arquebisbe Joan-Enric, i els dos Mossens que van ser l’ànima del pelegrinatge en els seus inicis el 1987, Mn. Ramon Solé i Mn. Ramon Balagué, consiliaris del Moviment de Joves d’Urgell. Un muntatge molt reeixit del Xavier amb fotos i records, cançons del pelegrinatge i valors que es volen aportar i viure, va cloure la diada, amb el cant del Virolai.