Mn. Norbert Miracle i Mn. Jaume Casamitjana, Rector i Vicerector del Seminari Major Interdiocesà de Catalunya

roma_-_cardenal_004

L’Arquebisbe metropolità de Tarragona Mons. Jaume Pujol ha fet públic que els Bisbes responsables del Seminari Major Interdiocesà de Catalunya han renovat per a un tercer trienni Mn. Norbert Miracle com a Rector del Seminari, i han nomenat Mn. Jaume Casamitjana, com a nou Vicerector, per a un trienni, en substitució de Mn. Pere Oliva.

Actualment el Seminari Major Interdiocesà de Catalunya agrupa els seminaristes en formació de les Diòcesis de tota la Província Eclesiàstica Tarraconense, els quals segueixen els seus estudis a les Facultats de Filosofia i de Teologia de Catalunya amb seu a Barcelona ciutat, i l’Arquebisbe d’Urgell és el Bisbe delegat per al Seminari Interdiocesà.

Mn. Norbert Miracle i Figuerola, nascut a Torredembarra (Tarragona) el 1962, fou ordenat de prevere de l’Arquebisbat de Tarragona el 1996.
És Llicenciat en Història per la Universitat de Barcelona i en Teologia fonamental per la Pontifícia Universitat Gregoriana de Roma.
Actualment és Canonge penitencier de la Catedral de Tarragonsa i Encarregat de l’Església de St. Antoni de Tarragona ciutat. També és Delegat diocesà d’Ensenyament i professor de la Facultat de Teologia de Catalunya i de l’Institut Superior de Ciències Religioses “St. Fructuós” de Tarragona.

Mn. Jaume Casamitjana i Vilaseca, nascut als Prats de Rei (Barcelona) el 1976, fou ordenat de prevere del Bisbat de Vic el 2007.
És Llicenciat en Dret per la Universitat Pompeu Fabra, en Estudis Eclesiàstics per la Facultat de Teologia de Catalunya i en Dret Canònic per la Pontifícia Universitat Gregoriana de Roma.
Actualment era Rector de la Parròquia de la Divina Pastora de Vic i Administrador parroquial de Santa Maria de l’Estany. És Delegat de pastoral juvenil i Vicedirector de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Vic. Jutge del Tribunal Eclesiàstic i Professor de religió al Col•legi Sant Miquel de Vic. Acaba de ser nomenat Rector del Seminari de Vic.