L’església de Sant Miquel de la Seu d’Urgell, a l’Alt Urgell, en la segona edició de la Nit de les Esglésies, el 27 de juny

La Xarxa de Catalonia Sacra ha organitzat, per al divendres 27 de juny,  la segona edició de la Nit de les Esglésies, una iniciativa que aquest any arriba a deu comarques catalanes i convida a visitar espais religiosos de nit il·luminats exclusivament amb espelmes. Aquesta segona edició es viurà a la diòcesi a  l’església de Sant Joan de Boí i a Sant Miquel de la Seu d’Urgell, a l’Alt Urgell, de 21.00h a 23:00h.

Enguany s’inclouen en l’experiència més espais participants, i arriba a 10 esglésies.  Els espais participants són Sant Joan de Boí (Alta Ribagorça), Sant Miquel de la Seu d’Urgell (Alt Urgell), Santuari de la Mare de Déu del Tura d’Olot (Garrotxa), Santa Maria de Castelló d’Empúries (Alt Empordà), Santa Maria de l’Estany (Moianès), Santa Maria de Montblanc (Conca de Barberà), Santa Maria del Pi de Barcelona (Barcelonès), Santa Maria de Ripoll (Ripollès), la capella de Sant Pau del Seminari de Tarragona (Tarragonès) i la catedral de Sant Pere de Vic (Osona). Cada església tindrà la seva pròpia franja horària dins de l’horari general establert. L’accés a tots els espais serà gratuït.

Una experiència sensorial única

Catalonia Sacra entén que l’accés al patrimoni cultural de l’Església es pot fer des d’una perspectiva cultural o intel·lectual, però també és interessant acostar-s’hi des de l’experiència sensorial i vivencial. Una església és testimoni d’un temps diferent al quotidià, i és un espai on el silenci obre la porta a la percepció del Transcendent.

Inspirada en iniciatives com la “Nuit des églises” de França o la “Nit de les esglésies” de Mallorca, aquesta proposta permet redescobrir els temples en silenci i experimentar el patrimoni cultural d’una manera diferent. Cada espai s’il·luminarà únicament amb un gran nombre d’espelmes, per tal de crear per al visitant una atmosfera introspectiva única.

L’experiència ofereix la possibilitat de viure una contemplació en silenci absolut, sense circuits guiats, música ambiental o altres interferències. L’objectiu és permetre als visitants experimentar l’arquitectura i l’art sacre sota la llum tremolosa de les espelmes, per esdevenir elements que ajudin a la reflexió interior, a la interiorització i la contemplació. Les espelmes poden ajudar, també, a acostar-nos a l’impacte sensorial que devien rebre els usuaris d’aquests espais abans de l’existència de l’electricitat.

La iniciativa vol posar en valor el paper dels edificis religiosos com a espais de pau, que faciliten la introspecció i connecten amb la dimensió transcendent. És un oferiment a entrar en espais habituals del nostre paisatge que, en el dia a dia, poden passar més desapercebuts, i poder-los mirar d’una manera completament diferent. La iniciativa està oberta a la incorporació d’aquelles esglésies que s’hi vulguin afegir, en els propers anys.

Inici de “L’Estiu és diví”

La Nit de les Esglésies constitueix el punt de partida de la campanya “L’Estiu és diví”, el programa anual que Catalonia Sacra organitza cada juliol i agost per promocionar la visita al patrimoni cultural d’arrel religiosa de Catalunya. Enguany, aquesta campanya tindrà els monestirs com a protagonistes. La nova web de “L’Estiu és diví” (www.lestiuesdivi.cat) parlarà dels diferents aspectes relacionats amb el monacat, i també farà propostes de visita per a l’estiu. La web estarà disponible el mateix 27 de juny.

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La joventut jubilar
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest diumenge us escrivim amb els nostres joves des de la ciutat eterna, on els apòstols Pere i Pau varen trobar la glòria del martiri. Ens hem reunit amb joves d’altres diòcesis de tot el món, i vivim
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Lectura creativa
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al bell mig de l’estiu, enmig de la calor i de dies de família i de convivència amical, us convido a redescobrir la lectura en família com una eina vertebradora de comunió i de creixement espiritual.

El
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La communio en l’església d’Urgell
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al començament de l’estiu, us convido a traslladar-nos a finals del primer mil·lenni per conèixer la nostra historia. Com bé sabeu, eren temps difícils per la nostra església diocesana: disputes teològiques,
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda