Erecció de la Confraria de la Mare de Déu de Montserrat a La Seu

La Catedral de Santa Maria de La Seu d’Urgell va acollir, el dissabte 14 de desembre, l’acte d’erecció de la Confraria de la Mare de Déu de Montserrat a la ciutat, una confraria impulsada per la Parròquia de Sant Ot, tot coincidint amb el Mil·lenari del Santuari i a poc temps dels 75 anys de l’Entronització de la Mare de Déu de Montserrat.

Se celebrà una missa solemne que fou presidida per Mons. Joan-Enric Vives, Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, i a la qual hi assistí el Rector del Santuari i responsable de la Confraria, el P. Joan Maria Mayol. També concelebraren Mn. Ignasi Navarri, Vicari General i Rector de la Parròquia de Sant Ot, i Mn. David Codina.

A la seva homilia Mons. Vives glossà les lectures de la Paraula de Déu proclamades on Jesús, morint a la creu, dóna a l’Església la seva mare: “Dona, aquí tens el teu fill». Després digué al deixeble: «Aquí tens la teva mare». I d’aleshores ençà el deixeble l’acollí a casa seva”. Cal acudir a la protecció maternal de Maria perquè ens porti envers el seu Fill Jesucrist. L’Arquebisbe animà els fidels a ser devots fills i “acollidors” de la Mare de Déu, a posar-nos sota la seva protecció i auxili i volgué agrair i destacar la importància que la comunitat de monjos benedictins de Santa Maria de Montserrat suposa per al poble fidel, ara que se celebra el mil·lenari de l’Abadia benedictina. Recordà con el Santuari havia rebut per part del Papa Francesc la “rosa d’or”, emblema papal que només es lliura als principals santuaris marians del món.

El P. Mayol al final de la missa va dirigir unes paraules on posa èmfasi en què l’afany de la Confraria és de renovar, sota la protecció de la Mare de Déu, la fe de la comunitat cristiana en el seu dinamisme públic i alhora ser una presència acollidora i solidària de tots els nobles anhels i afanys. Va convidar a formar part activa de la gran família que són les diverses confraries. La pertinença a la Confraria de la Mare de Déu de Montserrat i la participació en les seves activitats ha estat enriquida amb la possibilitat d’obtenir indulgència plenària. Es pot obtenir la indulgència com a membre de la Confraria quan es participa en la litúrgia de celebració de la solemnitat de la Mare de Déu el 27 d’abril o un dels set dies següents, la solemnitat de la Nativitat, el 8 de setembre o un dels set dies següents. Enguany era un moment especial, ja que Montserrat celebra el mil·lenari de la seva creació. A més, fa només dos anys, se celebraren els 75 anys de l’Entronització de la Mare de Déu, que tingué lloc el 27 d’abril de 1947. El P. Mayol va destacar l’estima que des de sempre l’Arquebisbe Vives ha manifestat envers la comunitat de Montserrat i el seu afany perquè el culte i la devoció a la M. de Déu de Montserrat es divulgués a la Diòcesi i, especialment, a la Catedral, com va ser el bonic gest de regalar la sagrada imatge de Sta. Maria de Montserrat a la Catedral i dedicar-l’hi un altar.

Es va lliurar als nous confrares un llantió i la cèdula que els acredita com a membres de la Confraria i acabada la benedicció a l’altar de la M. de Déu de Montserrat es va fer la “Visita espiritual” i es va cantar el Virolai davant la imatge i les restes precioses dels preveres màrtirs d’Urgell.

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Apòstols de la joia de seguir el Crist
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Hem començat un nou curs pastoral, la catequesi, l’escola, els equips de Càritas parroquial, els grups de pregària, de lectio divina i tantes altres activitats que en les nostres parròquies oferim per a poder
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
L’art d’escoltar música sacra
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge compartiré amb vosaltres la prominència de saber escoltar els signes dels temps, saber escoltar els germans i en definitiva fer de l’escolta un art per a créixer com a persones i per suposat
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Aportar vida
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En començar aquest nou curs us voldria presentar el filòsof Sòcrates, el qual té un principi de coneixement de la veritat a través de la dialèctica que dona llum i vida. Aquest mètode l’anomenem la maièutica
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Amb Maria, naixem de nou
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,
estimat poble andorrà,

A les vigílies de la Festivitat del Naixement de la Benaurada Verge Maria, la nostra Església diocesana es vesteix de festa i es prepara per celebrar la Solemnitat de la Mare de Déu
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Sant Gil, custodi de la creació
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest dilluns celebrarem a la nostra diòcesi, i especialment al Santuari de la Mare de Déu de Núria, la festa litúrgica de Sant Gil. Qui era aquest sant?

L’any 1271 consta que hi havia a la Vall de Núria
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda