La Donzell honora i celebra Sant Roc

La Donzell d’Urgell, petit poble de gairebé 20 habitants i que forma part del municipi d’Agramunt, celebra aquests dies la festa en honor de Sant Roc, unes celebracions que duren una setmana. El divendres 16 d’agost, festivitat del sant, els fidels van anar fins a l’ermita que hi té dedicada a l’entrada del poble, i portaren en processó fins a l’església parroquial la seva imatge, que serà venerada durant tota la setmana. Una vegada dins de l’església parroquial, mossèn Jaume Mayoral ha adreçat unes breus paraules als assistents, on ha recordat la devoció que hi ha a Sant Roc en aquelles contrades i arreu del Bisbat d’Urgell, així com la seva història i la seva iconografia.

Després es va fer una pregària al sant per demanar la seva intercessió i com recullen els seus goigs demanar que guardi a la gent dels mals contagiosos i que ajudi, com ell feia, als que ho necessiten, especialment els més pobres i vulnerables. A més del grupet de fidels també s’ha fet present l’Alcaldessa d’Agramunt, Il·lma. Sra. Sílvia Fernàndez. Abans d’acabar la breu pregària s’ha felicitat al petit Roc, un infant que també ha acompanyat la festa i que avui celebra el seu sant patró.

La tradició festiva i popular continuarà el proper diumenge 18 amb la Missa de la Festa Major en Honor de Sant Roc, on és cantaran els “Goigs del gloriós Sant Roch, advocat contra lo contagi y pestilencia”. I després de la vuitada, el proper divendres 23 d’agost la imatge del sant retornarà en processó a la seva capella i s’oferirà una missa en honor del sant, en acció de gràcies i en record dels difunts del poble.