Reunió ordinària del Consell Pastoral Diocesà

Dissabte dia 22 de juny a la Casa del Bisbat va tenir lloc la reunió ordinària del Consell Pastoral Diocesà, presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i la Secretària Sra. Ester Sibís, amb una presència nombrosa els consellers.

Es va anar seguint l’ordre del dia previst, i després de la pregària de l’Hora entre dia, es van donar les informacions del Sr. Arquebisbe, i es va aprovar l’acta de la sessió anterior.

Mn. Antoni Elvira va exposar com està anat l’experiència del conferiment dels Ministeris de Lector i Acòlit a 8 dones i 5 homes de la Diòcesi, i la seva formació, continuïtat formativa, i com es preveu la seva actuació en els diversos Arxiprestats de la Diòcesi. Està resultant una bona iniciativa, ben acceptada per les parròquies i els mossens.

Després l’Arquebisbe i Mn. Elvira van informar del que el Consell episcopal preveia de cara a la celebració del Jubileu a la nostra Diòcesi, el 2025, i un possible pelegrinatge diocesà a Roma a primers d’abril. S’estudiarà més i aviat s’informarà del que es faria. Es posà l’èmfasi en la celebració a nivell de Diòcesi, més que ens diversos dies previstos pel calendari universal.

L’Arquebisbe Joan-Enric, a semblança del que ja va fer al Consell Presbiteral i els Arxiprestos, va demanar parer al Consell sobre una possible unió de tots els Seminaris de Catalunya en un únic Seminari Interdiocesà. Actualment son tres Seminaris: Interdiocesà,, Barcelona amb Sant Feliu, i Terrassa, i que els 3 en total aquest curs tenien 61 alumnes. 19 els quals al Seminari Major Interdiocesà on es formen els d’Urgell, amb els de les altres Diòcesis de la Província Tarraconense. I també consultà si es veia oportú començar la unió el Curs Propedèutic o Introductori. S’obrí un ampli diàleg i es van expressar en una votació del Consell, que després l’Arquebisbe reflexionarà i discernirà amb els altres Bisbes de Catalunya al juliol.

Mn. Antoni Elvira i la Sra. Mariví Castaño des de la Delegació diocesana de Catequesi van presentar els materials que el Bisbat ha posat en mans dels preveres i catequistes per a aquest curs, i que es poden utilitzar per als 3er. i 4rt. curs de Catequesi, que és el temps de preparació per a la Confirmació a la nostra Diòcesi.

Finalment es presentà el Calendari d’activitats properes de l’estiu i s’invità els Consellers a participar en l’ordenació de dos diaques diocesans, que tindria lloc aquella tarda a la Capella de la Immaculada del Seminari diocesà de La Seu d’Urgell.

A la tarda l’Arquebisbe i la Secretària del Consell van proposar la data del 16 de novembre per a la propera reunió del Consell Pastoral diocesà a La Seu d’Urgell.

 

 

 

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic e Amat
Bon i Sant Nadal
És el Cadí la serralada enorme
ciclòpic mur en forma de muntanya
que serva el terraplè de la Cerdanya
per on lo Segre va enfondint son llit.
Resclosa fóra un temps d'estany amplíssim,
a on, en llur fogosa jovenesa,
aqueixos cims miraven la bellesa
de
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda