Llívia celebra la festa de Sant Guillem Confessor amb una estrena musical a l’església parroquial

Els veïns de Llívia i de les contrades properes van omplir de gom a gom l’església de la Mare de Déu dels Àngels el dia de la festa del patró de la població, Sant Guillem Confessor, el diumenge 16 de juny, que es va celebrar de manera especial enguany: la Missa fou solemnitzada amb l’estrena dels recuperats goigs en lloança de Sant Guillem, amb un arranjament recuperant els cants tradicionals del músic Jaume Bragulat, interpretats -amb acompanyament d’orgue- pel Cor Valldonzella, que a la tarda va tornar a fer un concert de madrigals.

D’aquesta manera es va presentar en públic l’enregistrament d’aquesta obra (realitzat el sis d’abril d’enguany en el mateix recinte) sota la direcció artística i documental del músic Jaume Bragulat. A l’inici de l’acte, abans de la celebració eucarística, presidida pel Rector, Mn. Uriel Álvarez, l’Alcalde de Llívia, Albert Cruïlles Ruaix, va expressar l’alegria d’un projecte que manté una devoció tradicional, molt arrelada en la cultura popular. Jaume Bragulat va explicar el procés seguit per fer realitat el projecte, que implica l’edició d’un llibret (amb la partitura i el text dels goigs, fotografies i una explicació detallada a l’entorn de sant Guillem) i un enregistrament per a cor i orgue editat en un suport USB, que van ser obsequiats als assistents.

Per acabar, l’alcalde va convidar els assistents a anar en processó fins l’ermita de sant Guillem de la Prada, una vegada acabat l’ofici en honor del patró de la vila. A la tarda, el Cor Valldonzella, dirigit pel mestre Jordi Casas i Bayer, va interpretar el programa “Con dolce accento”, format per deu madrigals d’autors renaixentistes, amb ponts cap el barroc, com A. Willaert, J. Arcadelt, O. Gibbons, P. Verdelot, Claudio Monteverdi, G. De Wert, i dues autores, Maddalena Casulana i Vittoria Aleotti, molt importants i avançades al seu temps.

Fotos: Anselm Pallàs

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
L’educació de la fe en el lleure
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

El nostre territori diocesà, durant els estius, es transforma per mostrar una gran oferta d’educació en el lleure per molts nens i nenes. Gaudeixen de la natura i les muntanyes, coneixen noves amistats, assumeixen
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La joventut jubilar
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest diumenge us escrivim amb els nostres joves des de la ciutat eterna, on els apòstols Pere i Pau varen trobar la glòria del martiri. Ens hem reunit amb joves d’altres diòcesis de tot el món, i vivim
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Lectura creativa
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al bell mig de l’estiu, enmig de la calor i de dies de família i de convivència amical, us convido a redescobrir la lectura en família com una eina vertebradora de comunió i de creixement espiritual.

El
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda