Funeral a Rialp per Mn. Lluís Miquel Sánchez

Diumenge 4 de febrer a la Parròquia de la M. de Déu de Valldeflors de Rialp (Pallars Sobirà) va tenir lloc l’Eucaristia funeral en sufragi de l’ànima del qui fou prevere d’Urgell Mn. Lluís Miquel Sánchez Gutiérrez (a.c.s.) traspassat a Bogotà, Colòmbia, el passat dia 11 de gener.

L’Eucaristia fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i concelebrada pel Vicari General, Mn. Josep M. Mauri, pel Vicari Epicopal, Mn. Antoni Elvira, per l’Arxiprest de Pallars Sobirà, Mn. Joan Pau Esteban i per un bon grup de preveres del presbiteri diocesà. Van acolitar els seminaristes de la Diòcesi. Una gran quantitat de fidels de Rialp, Sort, la Vall Fosca, La Pobla i Tremp entre d’altres parròquies que ell va servir, van omplir el temple parroquial. Hi assistí l’Alcalde de Rialp, Il·lm. Sr. Gerard Sabarich i altres regidors de l’Ajuntament. Acompanyaren la música el Sr. Ivan Caro, amb el violí, de l’Escola de Música del Pallars, i la Sra. Alexandra Skrzypek, va cantar a la comunió “Amazing grace”.

A la seva homilia l’Arquebisbe agraí la presència tan nombrosa de fidels com un signe de l’estimació envers Mn. Lluís Miquel i la importància que per als cristians té celebrar la Missa pels nostres germans difunts. Glossant les lectures de la Paraula de Déu del diumenge, va destacar com Sant Marc presenta un dia de la vida de Jesús fent un compendi de la seva activitat guaridora i de predicació. Aquest guarir els malats i predicar és el que tot prevere intenta fer en el seu ministeri sacerdotal tal com ho va fer Mn. Lluís Miquel al qui el Senyor ha cridat a una edat relativament jove, 59 anys, però que ho va deixar tot i es va fer un de la Diòcesi d’Urgell per servir i estimar com a prevere les diverses parròquies que ha regit. L’esperança en la resurrecció del Senyor ens dóna pau malgrat la tristesa de perdre en aquest món les persones que estimem però tal com resava el salm responsorial d’aquell diumenge, “el Senyor conforta els cors desfets” i hem de ser confiats en el Senyor. St. Pau a la segona lectura proclamada deia:  “m’he fet esclau de tots per guanyar-ne tants com pugui. Per guanyar els febles, m’he fet feble com ells. M’he fet tot amb tots per guanyar-ne alguns, sigui com sigui”. Així ha de ser el cor d’un pastor missioner que es fa un amb el seu poble per acompanyar-lo i així ho va intentar fer Mn. Lluís Miquel sempre amb una actitud d’acompanyament pastoral i fent-se amb tothom, des dels més importants als més senzills, des de la bonhomia, la proximitar i l’amistat.

A l’inici de la celebració, com és costum de la Diòcesi, l’Arxiprest va llegir el recorregut pastoral de la vida de Mn. Lluís Miquel que segueix:

Mn. Lluís Miquel SÁNCHEZ GUTIÉRREZ va néixer a Manizales (Colòmbia) el 8 de desembre de 1964.

Va ser ordenat de prevere a la Catedral de Sta. Maria d’Urgell el dia 21 de juny de 1997 per l’Arquebisbe Joan Martí i Alanis.

Estrenà el seu ministeri presbiteral el 1997 com a Vicari  de Tremp i Rector de les Parròquies veïnes d’Orcau, Figuerola d’Orcau, Montesquiu, Palau de Noguera i Puigcercós.

El 2001 fou nomenats Rector de Mont-rós, Astell, Cabdella, Oeix, La Plana, Sarroca de Ballera, La Torre de Cabdella i Espui, a les quals s’afegiren el 2002 les Parròquies de Senterada i la Pobleta de Bellveí.

L’any 2009 el Sr. Bisbe el nomenà Rector de Rialp, Llavorsí, Aidí, Baiasca, Caregue, Llessui, Montenatró, Roní, Saurí, Sorre i Surp. L’any 2011 també ajudà com a prevere adscrit a les Parròquies de la Vall Fosca de Senterada, Astell, Cabella, Espui, Oveix, Mont-ròs, La Plana, Pobleta de Bellveí, Sarroca de Bellera i Torre de Cabdella.

El 2012 passa a residir al Seminari diocesà de La Seu d’Urgell i fou nomenat Vicari parroquial de La Seu d’Urgell i Rector de les Parròquies de Noves de Segre, Taús i Tost i adscrit a les Parròquies d’Arfa, Montferrer i Castellciutat.

El 2019 retorna de Rector de Rialp, Llavorsí, Aidí, Baiasca, Caregue, Llessui, Montenatró, Roní, Saurí, Sorre i Surp i també serveix com a prevere adscrit les parròquies de la Vall Fosca.

El 2022 va celebrar amb joia els seus 25 anys d’ordenació presbiteral.

El desembre de 2023 viatja a Colòmbia i el 16 de desembre, a punt de tornar, pateix una insuficiència cardíaca que l’obliga a ingressar a l’Hospital Kennedy de Bogotà on el seu estat de salut va empitjorant paulatinament. El Sr. Arquebisbe envia Mn. Joan Pau Esteban, Arxiprest del Pallars Sobirà, per interessar-se per la seva salut i vetllar per ell. Rep la benedicció i els sants sagraments.

Lamentablement el seu estat s’agreuja i el 11 de gener de 2024 acaba traspassant. La Missa exequial va tenir lloc el dia 13 de gener a la Parròquia de la Mare de Déu de la Divina Providència i, interpretant la seva voluntat, i d’acord amb els seus amics més pròxims, fou enterrat a Bogotà, on uns seus grans amics li cediren un nínxol. Que descansi en pau.

Al cel sia.