Visita pastoral a Ordino (3)

Dimarts dia 4 de novembre prosseguí la Visita Pastoral que Mons. Joan-Enric Vives porta a terme a la Parròquia d’Ordino (Principat d’Andorra).

A primera hora de la tarda, l’Arquebisbe i Copríncep va anar a saludar els Hbles. Srs. Cònsols de les set parròquies del Principat que aquell matí s’havien reunit a la mateixa parròquia. El Copríncep va saludar els alts representants comunals, i els Cònsols van obsequiar Mons. Vives amb set plomes estilogràfiques, una per parròquia, el mateix obsequi que va rebre el copríncep francès durant la seva visita oficial. L’Arquebisbe va rebre l’obsequi amb sorpresa i va agrair molt el bonic gest dels Srs. Cònsols.

Posteriorment acompanyat del Sr. Rector Mn. Joan Fenosa i de l’Hble. Sr. Cònsol de la Parròquia d’Ordino, Sr. Bonaventura Espot, el Copríncep episcopal es traslladà a la Casa Pairal que és el lloc de trobada de la gent gran de la Parròquia. Allà l’esperava la Consellera de Benestar Social del Comú d’Ordino, Sra. Lucia Muñoz, que presentà al Copríncep episcopal els padrins que s’havien reunit a la Casa Pairal. La Consellera explicà a l’Arquebisbe les activitats que s’hi duen a terme i que inclouen xerrades, celebracions de festes tradicionals, concursos, sortides, coral, viatges… L’Arquebisbe escoltà de la veu dels padrins i padrines les seves necessitats i inquietuds, i els recordà com ells són la memòria viva del país i un exemple per a les generacions més joves.

A continuació Mons. Vives, acompanyat del Sr. Rector, visità algunes famílies de la Parròquia que tenen malalts a la seva llar com el matrimoni format pels Srs. Josep Riba i Mercè Coma; la Sra. Lola i la padrina de Cal Nicolau. A tots ells els impartí la seva benedicció apostòlica i els dugué l’escalf de Jesús, el Bon Samarità.

Posteriorment el Copríncep episcopal visità un grup d’infants de catequesi de la Parròquia i compartí una estona amb els infants i joves i la seva catequista, animant-los a pregar cada dia, i a descobrir la veu de Jesús que els parla en el més íntim i secret del cor. Els infants adreçaren a l’Arquebisbe els seus dubtes i li agraïren la seva presència i el temps que els havia dedicat.

L’acte central de la jornada fou la celebració litúrgica de l’Eucaristia a l’església parroquial de St. Corneli i St. Cebrià d’Ordino acompanyat pel Sr. Rector, Mn. Joan Fenosa i pel secretari de la Visita, Mn. David Codina. A la seva homilia, Mons. Vives recordà la figura del gran bisbe St. Carles Borromeu, que es commemorava en aquell dia, i exhortà els fidels a seguir els seus exemples i a encomanar i pregar per totes les activitats, gent i famílies que havia pogut conèixer aquell dia.

La jornada es clogué amb una reunió de l’Arquebisbe d’Urgell amb els més estrets col·laboradors parroquials, a manera de Consell Pastoral Parroquial, a qui els recordà la importància que la seva ajuda significa per al rector de la parròquia. Els animà a incrementar aquesta col·laboració i ajuda en els camps pastorals i també en el Consell d’assumptes econòmics parroquial que ha d’existir a totes les parròquies, tal com mana el Dret. Els col·laboradors pogueren presentar al Copríncep els seus suggeriments i inquietuds i s’obrí un bonic diàleg entre ells, on va sorgir la necessitat que els cristians d’Andorra siguin coratjosos en el seu testimoni i treballin per a la transmissió de la fe a les generacions més joves, així com incrementar el compromís i l’amor per la vida, tenint present que cal que els cristians facin sentir la seva veu en la vida social del país, per exemple en temes vitals per a un cristià com són l’avortament o l’adopció per part de les parelles homosexuals. I els demanà que fossin una comunitat unida i acollidora, i que col·laboressin en totes les tasques de la comunitat.

Àlbum de fotos de la Visita Pastoral

0img 10310img 10180img 10420img 1038