Els joves d’Urgell són rebuts per la parròquia de Cascais en la seva estada a la JMJ

El grup de joves de la diòcesi d’Urgell ja han iniciat el pelegrinatge que els ha portat a Portugal, juntament amb altres 3.250 joves de les deu diòcesis amb seu a Catalunya i de les Illes Balears. Es trobaran a Lisboa, el diumenge 30 de juliol, amb el Secretariat Interdiocesà de Joventut de Catalunya i les Illes, per a participar en els actes de la propera Jornada Mundial de la Joventut (JMJ), que se celebrarà a Lisboa de l’1 al 6 d’agost, amb el lema “Maria se n’anà decididament” (Lc 1,39).

Els joves d’Urgell estan acompanyats per Mn. Alejandro Vargas i per Carme Girart, coordinadora de la Delegació de Joventut, amb d’altres monitors. A partir del dia 1 també estaran amb ells bona part dels bisbes de les diòcesis amb seu a Catalunya.

Al llarg d’una setmana, els joves inscrits a la JMJ provinents d’arreu del món, allotjats, en la majoria del casos, en instal·lacions públiques (gimnasos, escoles, poliesportius…) i parroquials o en llars familiars, viuran moments de pregària, comunió i esbarjo, i participaran en diverses iniciatives organitzades per l’equip de la JMJ, a diferents llocs de la ciutat que els acull. Destaquen les celebracions (actes centrals) que comptaran amb la presència del Papa, com la cerimònia d’acollida, el Via Crucis, la vetlla i, l’últim dia, la missa d’enviament.

Els dies previs a l’arribada del Sant Pare, els joves participaran, dilluns 31 de juliol, a la trobada d’espanyols amb la Conferència Episcopal Espanyola a Estoril, una trobada que es dividirà en tres parts: a la primera, hi haurà diferents testimonis del que s’ha viscut durant aquests mesos de preparació a la JMJ de Lisboa 2023; a la segona, l’eucaristia presidida pel cardenal Joan Josep Omella, president de la CEE i Arquebisbe de Barcelona i, a la tercera, tindrà lloc el Festival “Camins de Joventut”, amb la participació d’artistes espanyols, que animaran els milers de joves congregats allí. Dimarts 1 d’agost, participaran en la missa d’obertura de la JMJ, presidida pel cardenal Patriarca de Lisboa, Manuel Clemente. Durant la setmana, podran assistir al Festival de la Joventut, un conjunt d’esdeveniments on hi haurà música, cinema, exposicions, teatre, dansa, conferències, testimonis, llocs de pregària. Es tracta d’actes protagonitzats i creats pels pelegrins de la JMJ de tot el món per a compartir l’alegria de ser cristians. A partir del dia 2 d’agost, podran participar, al matí, en les trobades Rise Up, un model nou de catequesis de la JMJ que desafia els joves a reflexionar sobre grans temes emesos en el pontificat del papa Francesc: Ecologia Integral, Amistat Social i Misericòrdia. Així mateix, podran assistir a la “Ciutat de l’Alegria”, l’espai que ajuntarà la Fira Vocacional i el Parc del Perdó a la JMJ Lisboa 2023. Els joves pelegrins podran viure diverses experiències de la veritable alegria cristiana a partir de les quals seran convidats a encarar la pròpia vida i el seu camí com a resposta a un Déu que crida cadascú pel seu nom.