Reunió del Consell Pastoral Diocesà

El dissabte 17 de juny va tenir lloc la reunió ordinària del Consell Pastoral Diocesà d’Urgell a la Casa d’Espiritualitat del Sant Crist de Balaguer. La reunió fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric, acompanyat del Vicari episcopal de Pastoral, Mn. Antoni Elvira, i la Secretària del Consell, Sra. Ester Sibís.

Després de la pregària de l’Hora Menor, l’Arquebisbe adreçà unes paraules de benvinguda als Consellers demanant-los saber valorar el curs pastoral 2022-2023 viscut, donant gràcies a Déu pels seus dons durant el passat curs, demanant perdó per les limitacions o mancances, i preparar-se durant l’estiu per trobar temps per al Senyor i millorar en el nostre seguiment i discipulat a Crist. Vivint de forma extraordinària el temps ordinari normal.

El tema central de la reunió del Consell fou la reflexió i diàleg amb els Consellers sobre la implantació dels Animadors pastorals de la Diòcesi. Mn. Antoni Elvira, Vicari episcopal i responsable de la seva formació, va explicar que al gener es va iniciar aquesta experiència de formació mensual que aplega unes 16 persones en una formació que vol ser integral: litúrgica, espiritual, celebrativa, teològica i pastoral. Es vol que aquests animadors puguin ser ajudants qualificats a les Parròquies, presidint les celebracions litúrgiques en l’espera de prevere i realitzar altres serveis que el Bisbe els delegui.

El treball s’allargà durant la major part de la sessió matinal amb molta participació i l’escolta activa dels Consellers que van compartir en un clima de diàleg obert les seves impressions i reflexions.

També es va reflexionar sobre la catequesi parroquial i la transmissió de la fe després de la pandèmia i l’esforç que reclama a les parròquies de cara al nou curs pastoral. Mn. Elvira va presentar breument el Catecisme per a adults aprovat i editat per la CEE, “És el Senyor!”

Altres temes que es van tractar van ser algunes qüestions sobre la custòdia i millora del patrimoni parroquial i les seves implicacions per al nostre Bisbat tan gran, amb més de mil temples i ermites, i amb patrimoni immoble i moble.

Una pregària final davant el Sant Crist de Balaguer i un dinar de germanor dels Consellers clogué la reunió on al llevant de taula, es van compartir diverses informacions diocesanes.

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
L’educació de la fe en el lleure
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

El nostre territori diocesà, durant els estius, es transforma per mostrar una gran oferta d’educació en el lleure per molts nens i nenes. Gaudeixen de la natura i les muntanyes, coneixen noves amistats, assumeixen
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La joventut jubilar
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest diumenge us escrivim amb els nostres joves des de la ciutat eterna, on els apòstols Pere i Pau varen trobar la glòria del martiri. Ens hem reunit amb joves d’altres diòcesis de tot el món, i vivim
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Lectura creativa
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al bell mig de l’estiu, enmig de la calor i de dies de família i de convivència amical, us convido a redescobrir la lectura en família com una eina vertebradora de comunió i de creixement espiritual.

El
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda