Confirmacions a La Pobla de Segur

Dissabte dia 29 d’abril, IV de Pasqua ò d’El Bon Pastor, l’Arquebisbe Joan-Enric va administrar el sagrament de la Confirmació a 10 joves de la Parròquia de la Mare de Déu de Ribera de La Pobla de Segur (Pallars Jussà). Concelebraren amb l’Arquebisbe el Rector, Mn. Josep Eliüd Arias i Mn. Francesc Lloret, prevere adscrit a la Parròquia, així com Mn. David Codina.

A la seva homilia l’Arquebisbe animà els joves confirmands a viure la joia de la Pasqua perquè Crist és viu i ens guia. L’Arquebisbe explicà que l’Evangeli d’aquell diumenge subratllava dues imatges: Jesús és el Bon Pastor i Jesús és la Porta. És el Bon Pastor perquè coneix les seves ovelles i les ovelles el reconeixen a Ell, perquè no és un pastor que és mou per interès o per aprofitar-se de les ovelles, sinó que les coneix a cadascuna, les crida pel seu nom, les estima i per això dóna la vida per elles. Ens cal ser bons pastors que estimem els qui tenim al costat a imitació de Jesús i donar la vida, cada dia per Ell. En aquest sentit, l’Arquebisbe recordà com els màrtirs de La Poble de Segur, Mn. Josep Tàpies i els seus companys de martiri, Silvestre Arnau; Pasqual Araguàs; Josep Boher, Francesc Castells, Pere Martret i Josep-Joan Perot, havien de ser exemple per als joves confirmands a l’hora de ser testimonis (màrtirs). Els joves confirmands havien de donar testimoni de l’amor de Jesús. Per altra banda Mons. Vives recordà com Jesús és la porta, l’autèntica, la que ens obre el sentit de la vida i ens porta cap a Déu, cap a la Vida eterna. L’hem de travessar si volem l’eternitat i si no, ens deixem confondre per altres portes, ídols, addiccions, que ens poden prendre la pau, la  llibertat i la felicitat.

Al final de la Missa l’Arquebisbe regalà als joves confirmands un Nou Testament animant-los cada dia a llegir-ne un petit fragment per nodrir-se de la Paraula de Déu.

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
L’educació de la fe en el lleure
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

El nostre territori diocesà, durant els estius, es transforma per mostrar una gran oferta d’educació en el lleure per molts nens i nenes. Gaudeixen de la natura i les muntanyes, coneixen noves amistats, assumeixen
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La joventut jubilar
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest diumenge us escrivim amb els nostres joves des de la ciutat eterna, on els apòstols Pere i Pau varen trobar la glòria del martiri. Ens hem reunit amb joves d’altres diòcesis de tot el món, i vivim
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Lectura creativa
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al bell mig de l’estiu, enmig de la calor i de dies de família i de convivència amical, us convido a redescobrir la lectura en família com una eina vertebradora de comunió i de creixement espiritual.

El
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda