Ordenació episcopal del nou Bisbe de Menorca

El dia 22 d’abril, Mons. Gerard Villalonga Hellín fou ordenat bisbe de Menorca i va prendre possessió de la seu episcopal menorquina a la Catedral. Els actes s’iniciaren, al Palau episcopal, amb el jurament de fidelitat que va prestar el nou pastor de la Diòcesi menorquina davant el Col·legi de Consultors i el Nunci a Espanya i Andorra, Mons. Bernardito C. Auza. La cerimònia de l’ordenació episcopal fou presidida pel Nunci Apostòlic, l’arquebisbe de València, Mons.Enrique Benavent i Mons. Francesc Conesa, Bisbe de Solsona i que va ser pastor de l’Església de Menorca entre els anys 2017 i 2022. Una cerimònia molt solemne i emotiva que va comptar amb l’assistència de nombrosos fidels de les diferents comunitats parroquials de Menorca. A més, hi van assistit 20 cardenals, arquebisbes (entre ells l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives) i bisbes així com 60 preveres i unes 40 autoritats autònomes, insulars i municipals i una multitud de fidels.

En la seva homilia, el Nunci Apostòlic Mons. Bernardito Auza va ressaltat que Mons. Gerard coneixia molt bé la Diòcesi de Menorca. És natural de Maó i ha exercit tot el seu ministeri pastoral a Menorca, essent-ne Vicari General i dues vegades Administrador diocesà. A més, va destacar Mons. Auza “aquesta seu té una bella història, perquè va ser evangelitzada en els primers temps del cristianisme”. Finalment, va posar en valor les dues vocacions de Gerard Villalonga: ser mestre i ser prevere: “Ser un bon evangelitzador significa ser un bon mestre.”

Gerard Villalonga és el segon menorquí que ocupa la seu episcopal de Menorca després d’Antoni Vila Camps, que va ser bisbe de 1798 a 1802.