Càritas d’Urgell celebra el 54è Consell Diocesà a La Seu d’Urgell

El Consell Diocesà de Càritas d’Urgell va celebrar, el dissabte 15 d’abril, la seva reunió ordinària. La sessió fou presidida per l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives i  va comptar amb l’assistència de 22 persones, entre ells membres del Consell diocesà i caps de centres de l’entitat.

Durant la reunió, es van presentar i aprovar les memòries d’activitats i econòmiques corresponents a l’any 2022 tant de Càritas d’Urgell com del Grup Grapats.

Primerament Marta Fortuny, Coordinadora de Càritas diocesana d’Urgell, va presentar la memòria interna de l’entitat corresponent a l’any 2022. En la seva exposició, va destacar l’esforç que està fent l’organització per poder donar cobertura a les famílies més vulnerables del nostre bisbat, un esforç que ha suposat una inversió de més de 275.000 euros en ajudes directes a les famílies necessitades que van atendre a Càritas. Unes famílies que provenen no només d’altres nacionalitats, sinó que un 40% ja són de nacionalitat espanyola, en total gairebé 1.200 famílies ateses arreu del bisbat urgel·lità.

Tot seguit Josep Casanova, Director de Càritas, va presentar la Memòria Econòmica del 2022, que va ser ratificada unànimement per tots els Consellers. En un segon moment el Sr. Casanova també va presentar la memòria d’activitats i econòmica del Grup Grapats, tant de Nou Grapats empresa d’Inserció com del CET Grapats. De l’empresa d’inserció va destacar que des de la seva creació l’any 2014,  ja han passat per la mateixa més de 50 persones, també va subratllar les dificultats i dedicacions que comporten aquestes iniciatives socials, però que també són les que donen sentit a la tasca caritativa i social de Càritas, pel compromís que hi ha amb els més vulnerables.

D’altra banda també es van abordar altres temes importants, com el canvi de la directiva de funcionament del FEAD per als excedents d’aliments de la Unió Europea. Un altre punt important que es va tractar va ser el Protocol de la Diòcesi d’Urgell per a la prevenció, detecció i actuació davant abusos sexuals a menors i persones vulnerables, i el Codi de bones pràctiques per a afavorir ambients segurs a l’Església, va ser explicat als assistents per part de Mn. David Codina, secretari general.

Al llarg del Consell els representants de les Càritas Parroquials que va assistir-hi van poder plantejar les seves preguntes als responsables diocesans, en un ric i participat diàleg entre tots els presents, destacant la necessitat de cara a les properes eleccions municipals de poder tenir algun document que reculli les necessitats, en matèria social i d’ajuda als més necessitats, i se’ls pugui fer arribar a les diferents candidatures per la seva consideració, en aquesta tasca de justícia social que també té Càritas.

Abans d’acabar la reunió es va recordar que la propera Assemblea Diocesana de Càritas estarà acollida per Càritas Parroquial de Bellvís i tindrà lloc el proper dissabte 10 de juny. La sessió va finalitzar amb un dinar compartit entre els assistents, que van gaudir d’un agradable ambient de convivència i col·laboració.

Per a més informació sobre Càritas diocesana d’Urgell, pots posar-te en contacte amb l’organització a través de la seva pàgina web o de les xarxes socials.