Conferències de Mons. Vives al clergat de Mèrida-Badajoz

Al saló d’actes del Seminari de Badajoz, l’Arquebisbe Joan Enric va dictar dues conferències al clergat de l’Arxidiòcesi de Mèrida-Badajoz, dins la programació de la formació permanent diocesana.

La jornada del dia 30 de març va ser presidida per l’Arquebisbe de Mèrida-Badajoz Mons. Celso Morga, acompanyat pel Delegat diocesà de formació Javier Moreno, i hi van participar una cinquantena de preveres de totes les edats. Abans l’Arquebisbe Vives havia sopat amb els responsables del Seminari Menor i va compartir la pregària i l’esmorzar amb els seminaristes del Menor i els seus formadors.

La sessió es va iniciar amb la pregària de l’Hora menor, i el President de la Comissió del Clergat i els Seminaris de la CEE va oferir dues aportacions que van versar sobre “La formació permanent dels preveres segons el nou Pla de formació ‘Formar pastors missioners’”,  sobretot referida a obtenir un cor nou, misericordiós i que estimi a la manera de Jesucrist, i amb especial aprofundiment en les etapes del ministeri sacerdotal (joves, adults i ancians). I una segona aportació sobre “La pastoral vocacional i la col.laboració dels preveres”, insistint en la fraternitat sacerdotal, l’amor a la Diòcesi i el compromís de pregària, proximitat als joves, entrega de caritat i exemplaritat sacerdotal, així com l’estima pel Seminari i la corresponsabilitat amb tot el Poble de Déu, cuidant l’acompanyament i el bon discerniment.

Va seguir un ric diàleg amb els assistents i un dinar fratern.

A la tarda Mons. Vives va visitar el renovat Museu Diocesà i la Catedral de Sant Joan Baptista de Badajoz, acompanyat per l’Arquebisbe Celso Morga i el Degà de la Catedral.