El Museu Diocesà organitza pel 4 de març la visita “Obres viatgeres”

El Museu Diocesà d’Urgell ha preparat una visita guiada el proper dissabte 4 de març a les 11:30h sota el títol “Obres viatgeres: descobreix els viatges internacionals d’algunes obres de la col·lecció”.

Aquesta visita s’ofereix en el marc de la campanya “Les Mil Cares dels Museus” impulsada per la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran, i té com objectiu donar a conèixer una història particular de tres obres del Museu. Les obres de les que es parlarà són el còdex del segle XI, “Beatus”, el comentari de l’Apocalipsi bellament il·lustrat;  el retaule barroc originari de d’Abella de la Conca (s.XIV), una obra de Pere Serra, dedicat a la Mare de Déu; i finalment també es parlarà del calze i la patena del Santuari de la Mare de Déu de Núria, dues peces d’orfebreria del s.XIII. Aquestes obres, que pertanyen actualment al fons del Museu, han viscut periples “viatgers” que les han fet sortir de la diòcesi, per causes diverses. Es podran descobrir durant la visita guiada el proper dissabte, que és gratuïta i oberta a tothom. Per assistir, només cal reservar plaça prèviament al correu electrònic museudiocesa@bisbaturgell.org, o bé trucant al telèfon 973 353 242.

D’altra banda,  el Museu i Catedral de la Seu d’Urgell participa en aquesta campanya divulgativa  “Les Mil Cares del Museu”, a partir de finals de febrer, amb una publicació diària a través de les seves xarxes socials Facebook, Instagram i Twitter, presentant els professionals que treballen al museu en els diferents àmbits: direcció, conservació, neteja, comunicació, atenció al públic i guiatge.

La Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran està formada per una dotzena de museus i els seus fons inclouen més de 40.000 obres i objectes. Amb la campanya “Les Mil Cares dels Museus” la Xarxa pretén donar protagonisme a les persones que treballen als museus durant dues setmanes, del 20 de febrer al 5 de març.