Pastorets a La Seu d’Urgell

“Els Pastorets”, l’obra teatral creada per Josep M. Folch i Torres el 1916 en base a una representació teatral catalana popular, fou reviscuda el diumenge 15 de gener a la sala d’actes del Col·legi de La Salle de La Seu d’Urgell, amb una notable acollida d’espectadors de la ciutat, encapçalats per l’Alcalde, Il·lm. Sr Francesc Viaplana i Vicealcalde, Il·lm Sr. Jordi Fàbrega, el Rector de la Parròquia de Sant Ot i Vicari General, Mn Ignasi Navarri i el Vicari General Mn. Josep M. Mauri.

Aquest esdeveniment, de caràcter eminentment familiar, fou organitzat per la Parròquia de Sant Ot, amb el Vicari parroquial Mn. Jordi Miquel al capdavant, que va comptar amb el suport de membres del Consell Parroquial, de pares dels joves participants i de mestres de l’escola de La Salle, que va cedir els locals al llarg dels mesos d’octubre, novembre, desembre i gener per fer els assajos. Els actors participants van ser una trentena de nens i joves d’entre 8 i 16 anys, infants i joves de catequesi, que van aconseguir atrapar l’atenció dels espectadors al llarg dels diferents quadres, que comptaren amb l’acompanyament musical en directe d’un petit grup de cambra, format per alumnes i pares i amics, que van interpretar peces clau en l’obra.

Aquesta representació, commemorativa del Naixement de Jesús, és un clàssic en les representacions escolars properes al Nadal, i aquest any és el segon que es duu a terme a La Salle, després de la pandèmia.