L’Esquadra de Caramelles de Sa Colla des Puig d’Eivissa visita Urgell

Els dies 17 i 18 de desembre l’“Esquadra de Caramelles”” que forma part de Sa Colla des Puig de Missa de Santa Eulària des Riu d’Eivissa, grup folklòric eivissenc, va ser acollida per la Diòcesi d’Urgell a proposta del Bisbe d’Eivissa, Mons. Vicent Ribas.

El dia 17 van oferir els seus cants i participar a l’Eucaristia vespertina de la Parròquia de St. Julià de Lòria (Principat d’Andorra) on foren acollits pel Rector, Mn. Josep Chisvert. I el dia 18 van participar a l’Eucaristia dominical a la Catedral de Sta. Maria d’Urgell on foren acollits pel Rector i Vicari General, Mn. Ignasi Navarri.

L’Esquadra de Caramelles ofereix un cant ancestral pitiús l’origen del qual es remunta a temps de l’Edat Mitjana. De fet, estan considerades com una de les representacions més arrelades en les celebracions religioses de les festes de Nadal a Eivissa i fonamentalment a Santa Eulària des Riu. Només es van deixar de cantar en els temps de la guerra civil.

En les “caramelles” es descriu i es canta fonamentalment el misteri que rodeja el naixement de Jesús, en un portal del llunyà poble de Betlem, i es tracta d’un text sacramental que constitueix la base del folklore de la Vila Des Riu, i que s’ha transmès per tradició oral de pares a fills al llarg del temps.

 

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
L’educació de la fe en el lleure
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

El nostre territori diocesà, durant els estius, es transforma per mostrar una gran oferta d’educació en el lleure per molts nens i nenes. Gaudeixen de la natura i les muntanyes, coneixen noves amistats, assumeixen
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La joventut jubilar
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest diumenge us escrivim amb els nostres joves des de la ciutat eterna, on els apòstols Pere i Pau varen trobar la glòria del martiri. Ens hem reunit amb joves d’altres diòcesis de tot el món, i vivim
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Lectura creativa
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al bell mig de l’estiu, enmig de la calor i de dies de família i de convivència amical, us convido a redescobrir la lectura en família com una eina vertebradora de comunió i de creixement espiritual.

El
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda