Ponts celebra i viu la festa de sant Sebastià i sant Antoni

Aquest diumenge 22 de gener Ponts ha celebrat la tradició i la devoció que acompanya la festa d’aquest dos sants del santoral del gener. Al matí els pontsicans es van bolcar en l’Aplec i “vot de poble” a sant Sebastià, màrtir, amb una caminada, un any més hi va participar el Centre Excursionista Pontsicà, fins a l’església d’Algós, on es va celebrar la missa en honor del sant, i tot seguit es va venerar la relíquia acompanyada del cant dels goigs de sant Sebastià, a la celebració es va tenir un record pels difunts del darrer any. També després de la seva benedicció es va oferir coca, xocolata i vi dolç als molts assistents, tot compartint la xerrada al voltant de la foguera que cremava a l’exterior. Els actes del matí van acabar amb la rifa de les “tires” de sant Antoni, els guanys de la mateix van destinats a l’acció social de Càritas Parroquial de Ponts i també es va fer la tradicional fotografia de família, per poder recordar la sortida.

La tarda va canviar de sant i de públic, a “La Sala” va tenir lloc un seguit d’activitats, amb el referent del món dels animals pels qui sant Antoni és protector, amb la col·laboració de l’Esplai pontsicà “La Bufera” i per acabar un participat i divertit espectacle musical pels més menuts. Els molts nens i nenes que hi van participar van aportar a l’entrada algun producte d’aliments per fer arribar a infants amb risc d’exclusió social (xocolata, llet, galetes,…), la seva ajuda va omplir un palot d’aliments pels Serveis Socials i Càritas Parroquial. A l’acabar es va donar coca i xocolata als nens i acompanyants que van agrair el dolç detall ofert per l’Ajuntament. Una bona manera de celebrar la festa en honor de sant Antoni Abat, on els nens són els protagonistes.

Aquests actes tradicionals i devocionals permeten agermanar la fe amb la tradició.