Càritas d’Urgell presenta un pis d’acollida transitòria a Tremp

El President de Càritas i Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, va presidir l’acte de presentació del nou pis d’acollida transitòria que Càritas diocesana ha posat en funcionament a la capital del Pallars Jussà, i que es va dur a terme el dilluns 28 de novembre en el centre d’atenció de què disposa a Tremp.

Hi van assistir a més del Director voluntari de Càritas, Sr. Josep Casanova, la Coordinadora General de Càritas, Sra. Marta Fortuny, la responsable del centre, Sra. Amanda Garcia, i un bon nombre de regidors de l’Ajuntament: Regidora de Benestar, Cohesió social i Igualtat, Sra. Rosa Melines, i la Regidora de Comunicació i Participació ciutadana, Sra. Anna Martínez, a més dels Regidors Sr. Jaume Catalán, Sr. Joaquim Majoral i l’Il·ltre. Sra. Silvia Romero, també Diputada al Parlament de Catalunya. Amb el Rector i Arxiprest del Pallars Jussà i el P. Antonio Facerias, també el Capellà de l’Acadèmia de Suboficials i l’Arxiprest del Pallars Sobirà. Hi van assistir també voluntaris i molts veïns de la població que s’hi van fer presents.

L’acte de presentació es va iniciar amb les paraules de benvinguda i presentació del Director voluntari de Càritas diocesana, Sr. Josep Casanova, als assistents, una nodrida representació d’autoritats, voluntaris, treballadors. El Director va posar en relleu que aquest és un pis que s’afegeix als altres dos ja funcionant a les poblacions de Balaguer i La Seu d’Urgell, que han donat un resultat òptim pel que fa al servei que es pot donar a les famílies i persones en un moment de crisi: “aquest és un pis que vol donar una resposta integral, mentre les famílies no disposen de mecanismes propis per a capgirar les circumstàncies”.

Després Mons. Vives va felicitar la parròquia per la cessió d’aquest pis, a vint anys, a Càritas, un gest que obre noves expectatives i opcions a persones reals que pateixen. L’Església a Tremp ha estat sempre molt sensible vers els que pateixen i aquesta preocupació va fer que es materialitzessin, fa 500 anys, una institució com la Fundació Fiella, que ha donat aixopluc i suport a les persones grans de manera continuada i que ha prestat un gran servei a la societat. En aquest sentit va reflexionar sobre la importància de la Fundació, una de les de més història de Catalunya que ha estat i continua vigent en els seus postulats inicials de caritat cristiana; i sobre el dificil moment pel que s’ha passat en el darrer any, va refermar el seu suport i confiança que les coses es resolguin adequadament per evitar més patiment a les persones que hi estan afectades. L’Arquebisbe apuntà la seva satifacció de veure com les famílies són ajudades a través d’una instal·lació com la d’aquest pis, en el qual s’hi han invertit 13.000 euros per a renovar-lo i condicionar-lo, i per moblar-lo adequadament.

Es va poder veure un vídeo en què es mostrava l’abans i després de la remodelació del pis, de quatre habitacions, i que pot acollir una o dues unitats familiars. En l’habitatge s’hi han fet millores en la conducció de gas, s’ha instal·lat una nova caldera d’aigua sanitària i calenta, s’han renovat electrodomèstics, s’ha pintat integralment i s’hi han realitzat petites reparacions.

I va tenir lloc una pregària d’acció de gràcies dirigida per l’Arquebisbe demanant que aquest pis aculli amb hospitalitat cristiana els qui hi residiran, i que l’amor i el respecte, el servei als vulnerables, fossin les divises de Càritas diocesana.

El pis és una solució per a les persones en situació de vulnerabilitat màxima, en estada limitada no superior a 6 mesos, s’ofereix des de Càritas juntament amb suport emocional i acompanyament, formació laboral, ajuda en la gestió social. Les persones que hi viuen són acompanyades en tot moment per un tècnic responsable del projecte, que també realitza funcions de supervisió.