Festa de Crist Rei a Agramunt

Diumenge dia 20 de novembre, solemnitat de Nostre Senyor Jesucrist Rei de tot el món, a la Parròquia de la M. de Déu Assumpta d’Agramunt, fou festa gran perquè dins la celebració eucarística del diumenge, les tres religioses que formen la comunitat de Filles de Crist Rei, les germanes: Mª Ángeles Gutiérrez, Mª Carmen Vázquez i Ángeles Hernández van celebrar la seva festa i van renovar la seva consagració. Va ser-hi present una gran quantitat de fidels acompanyats per l’Alcaldessa d’Agramunt, Il·lma. Sra. Sílvia Fernàndez.

L’Eucaristia fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i concelebrada pel Rector d’Agramunt i Arxiprest Mn. Jaume Mayoral i Mn. David Codina. Van acolitar el Gmà. Joaquim Cifuentes dels Franciscans de Creu Blanca i el jove Marc Serra, col·laborador habitual de la Parròquia, que aquell dia complia els seus 38 anys. L’Eucaristia fou solemnitzada pel Cor Parroquial.

A la seva homilia l’Arquebisbe glossà el sentit profund de la solemnitat de Nostre Senyor Jesucrist Rei de tot el món: Jesucrist és Rei però no com els sobirans i reis d’aquest món sinó en la creu, des del sofriment i l’abaixament. La mort de Jesús en creu, amb el tracte humiliant del Rei Herodes, “sobre d’ell hi havia un rètol que deia: «El rei dels jueus»” ens ensenya que el Messianisme de Jesús no és el de l’èxit i la força sinó el de l’abaixament i la solidaritat amb tota persona que pateix i sofreix. Mons. Vives recordà com les “Filles de Crist Rei” celebraven en aquell dia la seva festa i renovaven la seva consagració. Ara fa 5 anys, el 2017, van arribar al poble d’Agramunt, i van fundar una comunitat, en el lloc on havia nascut i havia estat batejat el venerable Mossèn Josep Gras (Agramunt 1834 – Granada 1918). L’Arquebisbe subratllà com un fill d’Agramunt, havia donat molt de fruït a l’Església Universal, i com la Congregació de les Filles de Crist Rei havia nascut d’alguna manera a la població agramuntina perquè a la pila baptismal d’Agramunt s’havia engendrat a la fe el qui un dia fundaria la Congregació.

En les ofrenes van oferir un exemplar de les Constitucions que les identifiquen com a Filles de Crist Rei, també una espelma signe de la tasca pastoral de ser portadores de la Paraula i el Missatge de Crist Rei i també l’ofrena del pa i el vi com allò que es parteix i es reparteix amb tots els que van assistir a la festivitat. Les ofrenes foren presentades per infants de la Catequesi i fidels vinculats al Consell Parroquial d’Agramunt.

Al final el Cor Parroquial va cantar l’Himne de Crist Rei al qual es van unir les religioses i els fidels. També com a regal d’aniversari al Marc, en acabar-se la celebració eucarística, van cantar-li el “per molts anys”, que ell va agrair a tots els assistents.

Un dinar de germanor de l’Arquebisbe amb les Religioses clogué la joiosa celebració de la festa.