Visita Pastoral: festa patronal i salutació al Comú de La Massana (3)

L’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep va dur a terme la visita al Comú de La Massana, en el decurs de la Visita Pastoral, el dijous dia 17 de novembre. Fou rebut a la seva arribada pel Rector de La Massana, Mn. Lluís-Eduard Salinas, i per les dues Cònsols de la Parròquia, la Cònsol Major, Hble. Sra. Olga Molné i Cònsol Menor Hble. Sra. Eva Sansa, amb qui va fer un recorregut per les instal·lacions del Comú. Mons. Vives anava acompanyat del Secretari General de la Diòcesi, Mn. David Codina i de l’Adjunt al Representant del Copríncep, Sr. Eduard Ibáñez.

L’Arquebisbe va poder fer una salutació personal als treballadors dels diferents departaments, als qui va preguntar per la seva feina, i als que va encoratjar en la seva tasca de servei. A l’edifici administratiu hi treballen 35 persones del centenar de treballadors del Comú, que es reparteixen en els diferents serveis relacionats amb l’atenció als infants i joves, biblioteca, Casa Pairal i altres. Al servei de Tràmits va poder copsar l’atenció als ciutadans i també va visitar les dependències del Servei de Circulació, on hi treballen 20 agents.

Després se celebrà una sessió extraordinària a la Sala del Consell del Comú, que ha estat remodelada, i on Mons. Vives va ser rebut i saludà els Consellers del Comú. La Cònsol Major li adreçà unes paraules de benvinguda en nom de la Corporació, a les que va contestar l’Arquebisbe i Copríncep amb un parlament en el que va posar en relleu la vessant de la Visita Pastoral que valora l’estat de salut parroquial i vetlla perquè també hi hagi pau i un desenvolupament harmònic, en un moment en què pot expressar a les autoritats comunals la seva preocupació per l’atenció que fan les institucions a les persones. Va felicitar les autoritats per la seva dedicació i per l’atenció propera que es té amb els infants de l’Escola Bressol “El Petit Príncep”, que havia pogut visitar el dia abans.

Va reiterar el seu desig com a Copríncep de servir el país i de fer-ho amb dedicació, assenyalant que, estant al final del pontificat, el seu anhel seria de fer un relleu ben fet quan arribi el moment. Va parlar de la institució dels Coprínceps, demanat que se l’estimés i defensés, perquè ells han estat peça clau en el sosteniment i la defensa del Principat, i aquest és un moment per a salvaguardar la institució.

La Massana és una parròquia on viuen en el nucli central més de 5.000 persones, i prop de 10.000 a tot el territori, on hi ha el domini esquiable de Pal-Arinsal, que està vivint un procés de fusió amb Ensisa, que explota Grand Valira-Vallnord i que converteix aquestes instal·lacions en les més importants del sud d’Europa, i que millorarà les prestacions als usuaris.

En acabar el Consell de Comú els assistents es van traslladar a l’església parroquial de Sant Iscle i Santa Victòria per celebrar la missa en la festa patronal. Allà presidí la celebració eucarística, on concelebraren el Rector, Mn- Lluís Eduard Salinas, l’Arxiprest de les Valls, Mn. Ramon Sàrries, i el Rector d’Escaldes-Engordany Mn. Jaume Soy, a més del Secretari General, Mn. David Codina i el Vicari episcopal Mn. Toni Elvira. S’hi uniren els Consellers Generals de la parròquia, M.I. Sr. Carles Naudí i M.I. Sr. Raúl Ferré,  M.I.Sr. Joan Carles Campi i la Ministra d’Afers Socials, Joventut i Igualtat, M.I. Sra. Judith Pallarès que es van fer presents, juntament amb el consistori i els fidels de la parròquia a la celebració. La Coral Sant Antoni, solemnitzà la Missa Solemne.

Mons. Vives parlà a la seva homilia de l’actitud de Sant Iscle i Santa Victòria, dos joves que van morir a Còrdova als inicis del segle IV per les seves conviccions, i de la importància de saber mantenir les pròpies tradicions, la nostra fe i de fer-ho amb resistència i amb capacitat de resiliència, encoratjant els assistents recordant que Déu ho pot tot i ens dona la fortalesa de resistir en un món a vegades molt dur i injust.

La jornada es va cloure amb un dinar de germanor del Comú, els Consellers Generals i la Ministra amb l’Arquebisbe i els seus acompanyants.