11ª Setmana de Cinema Espiritual d’Andorra amb 3.068 participants

Celebrem la Setmana de Cinema Espiritual, orientada especialment al infants i joves, i també oberta al públic adult en general, del 7 a l’11 de novembre. Aquesta ha estat la oncena edició de la convocatòria de formació i transmissió de valors a través del llenguatge del cinema, implicant mestres i professors, especialment als de religió dels diferents sistemes educatius del Principat. Amb el suport dels Cinemes del centre comercial Illa Carlemany, d’Escaldes-Engordany i organitzat per la Delegació d’Ensenyament del Bisbat d’Urgell.

Aquest repte, que va començar fa deu anys, acull cada vegada més infants i joves. El “cinema amb valors” té vocació de ser una porta a un temps de reflexió i redescobriment pels infants i adolescents. Aquesta activitat va dirigida a tots els alumnes de 5è i 6è curs de primera ensenyança o primària i als alumnes de secundària i batxillerat, no només els inscrits a l’assignatura de religió. Volem que sigui una activitat d’educació amb valors oberta a tothom.

Es remarcable la implicació dels mestres i professors de religió dels diferents sistemes educatius del Principat d’Andorra i té una especial importància la difusió de la iniciativa en els claustres. Amb l’editorial Edebé editem el material educatiu en format paper i en format digital amb el qual es treballa amb els infants i joves abans i després de veure la pel·lícula.

Les projeccions s’han fet als cinemes del centre comercial Illa Carlemany del Principat d’Andorra en horari escolar matinal, a excepció de la pel·lícula per al públic adult “Cerca de ti” que es va projectar el dijous dia 10 de novembre a les 20:30 hores. L’entrada era gratuïta per a totes les sessions, i el Bisbat d’Urgell s’encarrega del transport dels escolars.

El cicle vol explicar que més enllà del cinema religiós,la imatge audiovisual i el cinema s’obre a la dimensió transcendent de l’antropologia. Mentre que el cinema religiós inclou aquelles pel·lícules que tracten de personatges, temes, relats o institucions directament religioses; el cinema espiritual aprofundeix en l’expressió de la preocupació religiosa, filosòfica, estètica i social des d’una perspectiva humanista que permet reconèixer d’una forma, explícita o implícita, en el misteri de l’ésser humà el misteri de Déu.

S’han triat quatre pel·lícules per oferir diferents aspectes i arribar a diferents destinataris, són pel·lícules de gran qualitat i de molt bona crítica en el moment de la seva estrena en aquest darrer temps.

  • «Los Rodríguez y el más allá» (Alumnes de 3r cicle de Primària)
  • «Mi hermano persigue dinosaurios» (Alumnes de 1r cicle de Secundària)
  • «Arde Notre Dame» (Alumnes de 2n cicle de Secundària i batxillerat)
  • «Cerca de ti» (Adults)
Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
L’Assumpció de la Benaurada Verge Maria i el nostre cos
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Avui, a l’equador del mes d’agost, ens trobem entorn de la Mare de Déu: Ella com a bona Mare ens reuneix per celebrar la seva festa, l’Assumpció de Maria en cos i ànima al cel. Avui en la nostra celebració
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
L’educació de la fe en el lleure
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

El nostre territori diocesà, durant els estius, es transforma per mostrar una gran oferta d’educació en el lleure per molts nens i nenes. Gaudeixen de la natura i les muntanyes, coneixen noves amistats, assumeixen
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La joventut jubilar
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest diumenge us escrivim amb els nostres joves des de la ciutat eterna, on els apòstols Pere i Pau varen trobar la glòria del martiri. Ens hem reunit amb joves d’altres diòcesis de tot el món, i vivim
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda