Visita a Agramunt de les Missioneres de la Immaculada Concepció

El dimarts 27 de setembre el Consell General de les Missioneres de la Immaculada Concepció va visitar el Col·legi de la Mare de Déu dels Socós, centre educatiu que depèn i en tenen la titularitat les Missioneres. El col·legi acull en aquest curs 2022-2023, 181 alumnes d’Infantil i Primària. Van poder veure l’escola i interessar-se pels projectes educatius del centre, i de les dinàmiques pedagògiques que tenen lloc, entre elles el fil conductor i transversal d’aquest curs que és “Viu i deixa la teva petjada”, i van poder dialogar amb l’equip directiu i el professorat del centre.

Després van desplaçar-se fins l’església parroquial d’Agramunt i van visitar la Comunitat de les Religioses de Crist Rei, on van compartir una petita estona de conversa, també amb la presència de Mn. Jaume Mayoral, Rector d’Agramunt. Va ser un moment no només per saludar-se, si no per comentar les realitats de la vida religiosa, de les parròquies i centres educatius en llocs rurals, com és la diòcesi d’Urgell. Tot amb un record per la darrera comunitat de les religioses que van estar al col·legi, tot manifestant que els agramuntins i gent de la Ribera del Sió, encara tenen molt viu el seu record.

Després, per recordar la visita, es va fer la fotografia del grup a la portalada romànica, amb Mn. Mayoral, les germanes de Crist Rei i les germanes concepcionistes que formen el Consell General M.I.C i que provenen dels diferents continents amb presència de la Congregació i del seu carisma pastoral i evangelitzador. Les germanes religioses: Esmilce Santacruz, Rosa Mª Ayingono, Lucía Medina i Isabel Vázquez. Una visita ben fraternal i joiosa que permet enriquir la vida de les comunitats parroquials i religioses del nostre Bisbat i que recordava la darrera visita que havien fet a Agramunt a finals de 2018 també part del Consell General de les M.I.C.