Reunió del Patronat de la “Fundació Museu Diocesà d’Urgell”

El dia 13 de maig, a la Casa del Bisbat de La Seu d’Urgell, va tenir lloc la reunió ordinària del Patronat de la Fundació Museu Diocesà d’Urgell, que recentment havia estat renovat. Els membres van acceptar el càrrec i es va procedir a escollir el Secretari i l’Administrador de la Fundació en les persones de Mn. David Codina i Sr. Carles Martín.

A continuació es va llegir i aprovar l’acta de la darrera reunió i l’Administrador va presentar al Patronat els comptes de la Fundació corresponents a l’exercici 2021 i el pressupost per al 2022, que es van aprovar.

Es va informar sobre la pròxima inauguració de la Capella de la Pietat del Museu diocesà d’Urgell que està prevista per al proper dimecres 18 de maig i es va destacar la importància que suposarà la col·lecció de 16 pintures sobre tela del segle XVI, procedents de la Catedral de Sta. Maria d’Urgell, pintures que representen profetes i patriarques. La seva excepcionalitat rau en el fet que són una de les poques traduccions figuratives que s’han conservat de la història antictestamentària de Jacob amb els seus dotze fills i tres profetes. La col·lecció destaca per ser la més antiga d’Europa d’aquests cicles pictòrics datada el darrer terç del segle XVI.

Els membres de la Junta van planificar la propera temporada d’estiu pel que fa a les necessitats del Museu diocesà i van rebre informació detallada del que durant l’any 2020-2021 s’ha realitzat a nivell de conservació museïstica.