Visita del Bisbe de Perpinyà-Elna amb els seus preveres

L’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives va rebre el dilluns dia 9 de maig la visita de Mons. Norbert Turini, Bisbe de Perpinyà-Elna Mons. Turini visitava la Diòcesi d’Urgell, i especialment el Principat d’Andorra, acompanyat de vint-i-cinc dels seus sacerdots.

Mons. Vives els va acollir i els va poder ensenyar el Seminari diocesà d’Urgell, la Catedral de Sta. Maria, l’Arxiu diocesà i el Palau episcopal. Acompanyat pel Vicari General i Rector de la Parròquia de St. Ot, Mn. Ignasi Navarri, els preveres aprofundiren en el temple catedralici i pogueren conèixer les seves principals fites històriques.

A l’Arxiu diocesà, foren acollits, per l’Arxiver, Mn. Benigne Marquès, que els mostrà alguns dels principals documents que es custodien a la Diòcesi.

Al Palau episcopal, l’Arquebisbe Joan-Enric, els instruí sobre la figura del Bisbe-Copríncep.

A la tarda està previst que visitin el Principat d’Andorra i celebrin l’Eucaristia al temple de St. Julià de Lòria, on Mn. Pepe Chisvert, el Rector, els acollirà.

La visita continuarà demà dia 10, amb una pregària al Santuari-Basílica de la Mare de Déu de Meritxell, on està previst que hi assisteixi el Sr. Arquebisbe i un dinar de germanor a la Casa de colònies d’Aina a Canillo.

Les diòcesis de Perpinyà-Elna i d’Urgell han mantingut tradicionalment una relació estreta: la diòcesi de Perpinyà comprèn el Rosselló, el Vallespir, el Conflent, el Capcir i l’Alta Cerdanya.

Per raons històriques les dues diòcesis han vist en els segles XVII i XIX, a causa del Tractat dels Pirineus, com alguns territoris, com la Cerdanya i la Vall d’Aran quedaven intercanviats.