Festa del Roser a Penelles

El diumenge 1 de maig, a la Parròquia de Penelles, van celebrar la Festa del Roser, que van compartir amb la Fira del Món rural i el Festival del Gar Gar. Una Eucaristia que va tenir lloc a primera hora del diumenge a l’església parroquial, va estar presidida per l’Arxiprest de l’Urgell Mitjà, Mn. Jaume Mayoral, i acompanyada musicalment per la cantant bangenca Àuria Franch. Una celebració on es van fer presents una bona colla de fidels penellencs i d’altres indrets de la comarca per honorar la Mare de Déu del Roser, entre ells membres del Consistori municipal encapçalats pel seu Alcalde Il·lm. Sr. Eloi Bergós i també per l’Hereu Ramon Cortasa i la Pubilla Bruna Farràs.

Un dels moments més emotius de la celebració va ser durant l’ofrena, quan els fidels van depositar als peus de la imatge de la Mare de Déu del Roser una rosa, una manera de demanar la protecció de la Verge. A l’homilia Mn. Mayoral va recordar la necessitat de fer de les nostres tradicions i devocions un sentit d’evangelitzar i recordar les arrels cristianes dels nostres pobles i de moltes de les seves festes. També hi va haver un record sentit  pels difunts d’aquests darrers anys, quan la pandèmia no ha deixat viure i celebrar la festa tal com sempre s’havia viscut. En el moment de la pau amb els més petits presents en la celebració es va fer un gest per recordar la necessitat d’una pau aquí i arreu del món, especialment en els països, que com Ucraïna pateixen el desastre de la guerra.

Una celebració religiosa que va tenir lloc a l’església parroquial que ha estat pintada darrerament  per l’artista Berni Puig, qui ha omplert de color i de vida les parets del temple parroquial, uns colors que recordaven als fidels el sentit de vida i plenitud que ens fa viure el temps de la Pasqua.

L’Alcalde Bergós deia, acabada la celebració religiosa, que Penelles estava de festa pels murals nous que aportaven el Gar Gar, per la mirada al món rural de la seva fira i també perquè la Festa del Roser que recordava les arrels d’un poble que mirava amb orgull el seu passat, on la tradició omplia molts moments del calendari, com aquest primer de maig.