Mons. Vives rep el President de la Federació d’Associacions de Famílies Catòliques d’Europa (FAFCE)

El dia 12 de febrer al Palau episcopal de La Seu d’Urgell l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives, acompanyat del Delegat diocesà per a la família i la vida, Mn. David Codina, va rebre el President de la Federació d’Associacions de Famílies Catòliques d’Europa (FAFCE), Sr. Vincenzo Bassi, que estigué acompanyat pel Secretari General de la FAFCE, Sr. Nicola Speranza, i pel Sr. Jorge Carreras, resident andorrà.

El President de la FAFCE va informar el Copríncep de l’activitat que porta a terme la Federació fundada l’any 1997 i que des del 2002 té estatut participatiu davant el Consell d’Europa i compta des del 2009 amb una oficina de representació permanent a Brussel·les. La FAFCE és una organització familiar d’inspiració catòlica a nivell europeu que està en contacte amb el Dicasteri per als laics, la família i la vida i amb els representants de la Santa Seu davant la Unió Europea i el Consell d’Europa. Des del 2021 té un conveni amb el Consell de les Conferències Episcopals d’Europa (CCEE) pel desenvolupament de les associacions familiars catòliques.

Quan el Papa Francesc va rebre la visita de la presidència de la FAFCE el passat 1 de juny de 2007 els va animar a “desenvolupar amb creativitat nous mètodes i recursos perquè la família pugui exercir, en l’àmbit eclesial com en el civil, la triple tasca d’ajudar les noves generacions, acompanyar en els camins de la vida i guiar mostrant les referències de valors i significats en el camí de cada dia”.