Celebracions de Setmana Santa al Bisbat d’Urgell

Les tradicionals celebracions de Setmana Santa, a partir del proper dia 5 d’abril, Diumenge de Rams, a tot el Bisbat d’Urgell, quedaran restringides a l’interior dels temples i sense assistència de fidels. Tampoc es realitzaran les tradicionals processons de Divendres Sant, motiu de devoció popular arreu del territori.

Això no vol dir que no es pugui celebrar a casa la Setmana Santa: els col.lectius parroquials i els voluntaris de Càritas han endegat una campanya que té com a objectiu que tothom pugui fer seva aquesta celebració tant diferent. D’aquesta manera, es vol fer visible la participació dels fidels a través dels balcons de les cases, en comptes de baixar al carrer. S’ha encoratjat a les famílies que vulguin participar, a fer-ho realitzant palmes i palmons a casa, amb senzilles manualitats de paper i motius vinculats amb la Passió de Jesucrist que es posaran als balcons i faran visible la celebració del Triduum Pasqual.

D’altra banda, es podran seguir les celebracions i actes que es portaràn a terme desde la Catedral de Santa Maria, i que estaràn presidides per l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, a través de la pàgina web del Bisbat: www.bisbaturgell.org, en directe, i també a través de la pàgina de facebook de la diòcesi https://www.facebook.com/DiocesiUrgell.

També es podrà fer el seguiment de les celebracions a través de Pirineus Televisió, visible al Principat d’Andorra i a les comarques catalanes de l’Alt Urgell, la Cerdanya, el Pallars, i l’Alta Ribagorça.

Aquestes celebracions, de manera excepcional, es faràn a porta tancada i sense assistència de fidels, i respectant les mesures de seguretat que es demanen en aquest moment.

També les parròquies de diversos indrets s’han preparat i els sacerdots fan les celebracions a porta tancada i ho emeten per youtube o per instagram pels seus fidels. És el cas de Balaguer, Guissona o Sant Julià de Lòria (al Principat d’Andorra), o bé retransmeten el servei usant la megafonia de l’església i des del campanar.

El portal web del Bisbat d’Urgell serà la porta d’entrada per a poder accedir de manera fàcil i còmode a les celebracions que es porten a terme a Sant Pere del Vaticà, a la Basílica de Montserrat i també a les diverses propostes digitals que es fan a la diòcesi. Es pot trobar fàcilment un es-pai propi al web, on es pot accedir al link de les emissions en directe.
També la informació estarà present al Full Dominical dels propers caps de setmana del 5 i el 12 d’abril.

Els horaris els podeu trobar íntegres en aquesta mateixa pàgina web, clicant aqui.
Horaris de retransmissions per televisió (PDF)