Confirmacions a Castellserà i a Bellcaire d’Urgell

Diumenge dia 15 de desembre, III Diumenge d’Advent, l’Arquebisbe d’Urgell va administrar el sagrament de la Confirmació a 6 joves de Castellserà i 1 de Bellmunt a la Parròquia de Sta. Magdalena de Castellserà i després a 10 joves de la Parròquia de la M. de Déu Assumpta de Bellcaire d’Urgell.

Acompanyat en ambdues celebracions pel Rector de la Parròquia, Mn. Ivan David Ayala, l’Arquebisbe d’Urgell va destacar com el III Diumenge d’Advent és conegut en l’Església com el Diumenge Gaudete, de l’alegria perquè el Senyor arriba. El nom li ve de la primera paraula del cant d’entrada en llatí propi d’aquest diumenge, tret de la carta als Filipencs que diu: Gaudete semper in Domino. Significa: “Viviu sempre contents en el Senyor; ho repeteixo, viviu contents. El Senyor és a prop” (Fl 4,4). L’alegria per al cristià, va destacar Mons. Vives, no s’identifica amb la disbauxa del món, sinó amb la confiança que malgrat les dificultats i els problemes, Déu sempre ens estima i s’ha fet carn, un de nosaltres, per acompanyar-nos en la vida. És per això que l’Arquebisbe animà als joves confirmands a buscar sempre en la seva vida la presència de Jesús tal com ho va fer St. Joan Baptista, el precursor, que en aquell diumenge pregunta als seus deixebles: Què heu sortit a veure al desert? Mons. Vives destacà com Jesús respon als deixebles de Joan Baptista no pas amb un discurs teòric ni amb moltes paraules sinó convidant a les persones a fer-ne experiència personal de primera mà del que Jesús fa i viu, tal com ell ho demana a l’Evangeli de Joan: “Veniu i ho veureu”. Això fa que els cristians experimentin l’alegria profunda de la fe que ens permet viure les malalties, problemes i dificultats de la vida amb una força nova ja que tenim el Senyor al nostre costat. Finalment, l’Arquebisbe exhortà els joves confirmands a prosseguir sempre en el camí d’amistat que han après a la catequesi i a la parròquia i exhortà els seus pares, padrins i familiars a acompanyar els joves i a fer-los participar de la vida parroquial en els grups Txt de la Diòcesi.

Les Eucaristies foren solemnitzades respectivament per la Coral parroquial de Castellserà i per la Coral Bellcant i Flor de Lli de Bellcaire d’Urgell.

Al final de la Missa, en ambdues celebracions, l’Arquebisbe regalà als joves confirmands un Nou Testament, animant-los que cada dia en llegissin un petit fragment perquè poguessin estimar i aprofundir en la Paraula del Senyor Jesús.