La Delegada de Patrimoni Sra. Clara Arbués participa en un Seminari a la Universitat del País Basc sobre gestió de museus

La Delegada Diocesana de Patrimoni del Bisbat d’Urgell i Vocal de la Fundació Museu Diocesà d’Urgell, Sra. Clara Arbués, va ser una de les convidades a participar el dia 13 de desembre a Donostia-Sant Sebastià en el Seminari que organitzava la Universitat del País Basc sobre “Gestionar museus als Pirineus: fortaleses i debilitats”.

L’objectiu d’aquest seminari era analitzar i debatre sobre les fortaleses i debilitats que es plantegen en la gestió dels museus dels Pirineus.  Per a aconseguir-ho es constituïren unes  taules de debat en què participaren responsables de museus situats en els Pirineus, entre ells la Sra. Arbués. Les Jornades s’organitzaren en el marc del projecte Xarxa Pirinenca de Centres de Patrimoni i Innovació Rual-PATRIM.

El seminari va aprofundir en els següent eixos: activitats que es desenvolupen en els museus als Pirineus, participació de la població local i foment del turisme cultural. Tanmateix, els participants presentaren el context socioeconòmic en el qual es troben els seus centres i els pressupostos amb què compten per a la seva gestió, amb l’objectiu d’emmarcar adequadament el debat.

Entre els participants cal destacar el President del Consell Internacional de Museus (ICOM), Sr. Luis Grau Lobo, Director del Museu de León.