Festa de les Filles de Crist Rei a Agramunt

El diumenge 24 de novembre l’església celebrà la festa de Nostre Senyor Jesucrist, Rei de l’Univers, viscuda amb gran alegria per la Comunitat de les Filles de Crist Rei que viuen a Agramunt, ja que és per aquest institut religiós també la seva gran festa, i encara més en el poble on va néixer el seu fundador el Venerable Mn. Josep Gras i Granollers (1834-1918).

La Comunitat va començar a preparar la seva festivitat amb un tridu de pregària on van participar un bon grupet de fidels. També a les misses d’aquests dies es va pregar per les Filles de Crist Rei i la seva tasca educativa, sanitària i d’acció social present a Espanya i a diferents països del món: Albània, Itàlia, Argentina, Equador, Colòmbia, Togo, Perú, Senegal i Veneçuela. I el diumenge, com és costum en les Filles de Crist Rei van renovar els seus vots religiosos. Una celebració que va tenir lloc a l’església de Santa Maria d’Agramunt, acompanyades per la gent d’Agramunt i els poblets de la rodalia que atenen en la seva tasca pastoral.

Una eucaristia que van preparar les mateixes religioses, amb les monicions, les pregàries i les ofrenes, una celebració que va ser acompanyada pel Cor Parroquial que amb els seus cants van estar presents en la litúrgia. Mn. Jaume Mayoral a l’homilia va destacar com s’ha d’ajudar a construir el Regne de Déu, ara i aquí, una tasca que cadascú ha de fer des del seu dia a dia, en la família, en el treball i en la vida religiosa.

El moment més emotiu va ser quan les tres religioses, les germanes Mª Dolores, Visitación i Ángeles de la Comunitat a Agramunt van expressar en veu alta el seu compromís i van renovar els seus vots religiosos, al davant de l’altar i de la imatge de Crist Rei que va presidir la celebració religiosa. En les ofrenes van oferir un exemplar de les Constitucions que les identifiquen com a Filles de Crist Rei, també una espelma signe de la tasca pastoral de ser portadores de la Paraula i el Missatge de Crist Rei i també l’ofrena del pa i el vi com allò que es parteix i es reparteix amb tots els que van assistir a la festivitat.

Acabada la celebració religiosa es va fer una fotografia de família amb les religioses, els membres de la Coral i alguns dels fidels que van voler tenir un record de la festa. Les religioses van agrair la presència dels agramuntins en la seva festa i es van acomiadar de l’acte pronunciant el seu lema, tot dient “Cristo Reina”, i també les campanes de l’església van repicar per compartir el sentit de festa, una festa que va ser viscuda amb emoció i compromís per part de les germanes religioses de Crist Rei i també dels fidels agramuntins que van omplir l’església parroquial d’Agramunt.